konstig röd fläck på ögat
min son har en konstig röd fläck på ena ögonlocken, han har haft det snart två veckor. verkar inte vara irreterad över det men ibland rinner det lite klar vätska ur det ögat. Någon som stött på nåt liknande?
min son har en konstig röd fläck på ena ögonlocken, han har haft det snart två veckor. verkar inte vara irreterad över det men ibland rinner det lite klar vätska ur det ögat. Någon som stött på nåt liknande?
kanske ska tilläga att han är 11månader
PÅ ögonlocket eller på ögonvitan?
Och det som rinner ur ögat kom det samtidigt som fläcken?
Är han irriterad i öganvitan eller slemhinnan under ögat?
den röda fläcken är på ögonlocken, han verkar inte irreterad i ögat mer än att det ibland kommer lite lite vätska men inget kletigt
Jag tror inte att fläcken är relaterad till att det rinner från ögat. När det rinnder från ögat kan det vara anligen lite överaktiva tårkanaler, eller en ögoninfektion men då brukar man bli röd på ögonvitan eller/och ha klåda, ont
Fläcken kan nog bara vara en vagel (en sorts finne) eller att han kliat/rivigt sig och det blivit en liten infektion. Han kan även ha lite exem som brukar ge sig av sig självt.
Håll ögonen på det och om symtomen förvrärras eller inte vill ge sig på någon vecka gå till BVC och visa upp killen.
Lycka till
tack tack