• anne82

110/60 i blodtryck

har haft det varenda gång från v.20.nu är frågan är det för lågt?
    har haft 120/65 innan graviditeten.
    ska man ligga högre eller lägre vid mitten av graviditeten?
    går in i v.27 imorn.

• Svar på tråden 110/60 i blodtryck
  • Esterella

Du ligger helt perfekt

• Nelia

Var glad för att du har lågt blodtryck, det är bättre att ligga lägre än högre. Det som är lite jobbigt är om du blir yr när du reser dig snabbt, men det är inget farligt

• Certina

Då kommer jag med en följd fråga...

Jag ligger alltid på 110/75, men i förrgår när jag var hos läkaren hade jag 90/60 är det skadligt?

• Elle83

Jag har oxå legat väldigt lågt hela graviditeten. 110-120/50 har jag legat på. Min Bm säger att det är ovanligt lågt, men att det inte är någon fara alls...så länge jag mår bra! Och det gör jag ju! Det som kan vara jobbigt är att man har lättare för att svimma eller bli yr när man reser sig upp osv.

• AnnieSthlm

Jag har också haft lågt hela tiden, 105/60 de flesta gångerna, men några gånger har det legat högre (oftast när jag stressat för att komma till MVC). Det är bara positivt att ha lågt, skulle det vara för lågt skulle du känna av det!

• AnnieSthlm

Glömde säga att jag är i v40 nu och har haft lågt hela tiden, lägre än när jag inte var gravid.

• anne82

jag går ju på mvc varje vecka för att kolla blodtrycket så att det inte blir för högt,pga tidigare havandeskapsförgiftning.
    så på det sättet så ser det ju bra ut,har märkt att jag blir yr vid byte av lampa,då jag reser mig fort,och då jag reser mig upp från ett varmt bad.
    ser ljusa"stjärnor"obehagligt.

• majamia1

Hej alla
    Jag har nog ganska lågt tryck 95/50 och är delvis sjukskriven för det. Har även problem med ytliga proppar så jag tar sprutor med blodförtunnand i magen varje dag.
    Mitt låga bltr gör att jag lätt blir yr och trött men det är bara till att gilla läget och hoppas att det blir lite högre!
    Jag är i v 21 (20+2)

• AmandaPitkänen

det är ju jättebra! så brukar jag ligga på men idag låg det på 140/90 EFTER 15 minuters vila... låg högre innan..

Svar på tråden 110/60 i blodtryck