• Anonym

Jag vill ha snabbis någon gång.

Med anledning av tråden "En tråd för män som behandlas illa" vill jag starta en tråd från kvinnoperspektivet i samma dilemma.

Igår natt avbröt jag innan han hade kommit. Jag orkade inte mer och ville verkligen bara sova.

Problemet är att det är så svårt för honom att komma. Jag orkar inte ha sex med honom mer än en gång i veckan -max, för det är som ett work out-pass för mig. Jag måste rida i ställningar som är arbetsamma och ointressanta för mig, men sköna för honom. Jag måste suga och runka honom långt efter att jag är klar, när jag helst bara vill få lägga mig ner och slappna av. Det är helt uteslutet för mig att köra "döda fisken" med honom, alltså när man som tjej bara ligger ner tillgänglig och låter killen göra sin grej. Han kommer inte om han måste vara den aktiva parten.

Jag vet att detta är något utav ett inverterat problem, oftast är det killen som kommer snabbt och som måste uppbåda hela sin teknikarsenal och en halv natts pillande, pullande och juckande för att tjejen ska komma. Jag sympatiserar med er.

Just eftersom det är omvänt så får det också effekten att jag känner mig fullständigt oattraktiv och otillräcklig. Jag undrar varje gång inom mig om det är för att jag är för slapp, för ful eller för osexig, att han inte tänder på mig. Eller så undrar jag om jag gör fel, om jag suger dåligt och runkar dåligt. Självklart säger han saker som att jag är jättesexig, jätteskön och den bästa han varit med, men baserat på resultat har jag svårt att verkligen tro det.

Jag skulle så gärna vilja att det räckte att bara vara kåt och tillgänglig. Jag skulle sä gärna vilja ha en snabbis, en omgång som bara tog 5-10 minuter, istället för en timmes mödosamma ansträngningar. Jag skulle vilja ha sex utan att behöva prestera varje gång.

Kan ni hjälpa mig att få till ett vanligt, slentrianmässigt vardagssex som funkar för oss båda? Det här tär på mig.

• Svar på tråden Jag vill ha snabbis någon gång.
  • JanHelge

Har han druckit alkohol eller äter han värktabletter? Båda dessa saker funkar "bra" som fördröjnings medel. Det kanske blivit psykiskt det här med att han får svårt att komma. Och då blir det ju press på honom när han vet att du inte vill så länge.
    Hur snabbt kommer han när han runkar i ensamhet?

• Anonym (nej tack)

Också haft en sån pojkvän. Han rök ganska snabbt. Sexet blev så tråkigt o osexigt. Tog aldrig initiativet med han för jag visste att det skulle innebära minst en timmes pass i sängen. Tack gode gud för min nya kille, vi kan komma tillsammans inom en minut om vi vill *ler stort*

• Anonym

Nej, han äter inga värktabletter och det är helt oberoende av eventuellt alkoholintag, tid på dygnet eller ens hur mycket förspel han får. Som han själv beskriver det måsta han ligga ner på rygg och spänna sig så han liksom pressar fram orgasmen. Det går också för honom om han själv runkar så ibland avslutar vi med att han sitter över mig och runkar. Inte ens det går så snabbt som man kan tro... På helt egen hand går det visserligen ganska fort för honom, men som han beskriver det så är det inte särkskilt skönt utan i princip bara spänningslindrande.

• Anonym ((L))

TS... känner igen varge ord du skriver.. så har jag det med min kille och jag tycker det är så jobbigt.. men vi bor inte ihop och ses var 10 dag.. och då är man ju kåt som ett djur och vill ta en snabbis det första men gör när man ses.. men det går ju ej.. 1-2 timmar är inga problem för han och jag bara orkar inte göra allt som du beskriver heller.

det andra inlägget du skrev stämmer oxå så bra in.. jag kunna nästan tro att det var jag som hade skrivit det.

• JanHelge

Ok. Tack för infon. Då är jag helt övertygad om att det blivit ett "hjärnspöke" för honom. Och en börda för dig. Ni måste bryta mönstret. Jag förmodar att ni pratar om detta med varann? Har ni provat att onanera inför varandra, utan att sedan övergå till samlag. Det kanske kan vara en metod som funkar. Du kan ju få din orgasm när du känner dig mogen och han kan ju välja om han vill försöka komma eller ej. Vet inte om detkan funka men jag har ibland (pga fylla) vart tvungen att ta en handtralla för att kunna komma. Det finns ingen kvinnohand eller mus som kan krama så hårt som krävs i det läget.

• Anonym ((L))

yes det har iallafall jag och min kille gjort... men inget hände.

• JanHelge

Kan dessutom som tips till alla som läser tråden nämna att kvinnor generellt är alldeles för försiktiga i sin behandling av penis. De flesta män tycker om rejäla smekningar och hårt kramande händer. Om det gör ont, säger vi till!

• Anonym

Skönt att höra att man inte är ensam.

Det är givetvis jättebra att han kan hålla på hur länge som helst -ibland! Jag har precis börjat ta upp problemet med honom och förhoppningsvis kan vi få till en förändring. Han har alltid levt med föreställningen att tjejer är som bottenlösa brunnar av multipla orgasmer och att det därför alltid är bra att hålla tillbaka. Som om vi tjejer skulle vara outtröttliga... Möjligen är det den föreställningen som skapat den här spärren hos honom.

• Anonym

Hej! Först av allt: Hur länge har ni varit tillsammans?

Jag känner igen ditt problem och vet hur det kan tära och nästan förstöra både sexliv och förhållande. Det var samma visa för mig och min kille i ca 1 1/2 år. Många gånger undrade jag om det skulle fungera att ha ett förhållande i längden. Jag var livrädd för att jag skulle börja tycka sex var trist på riktigt. Det gjorde jag i en period, jag kunde inte ens hålla masken utan kom med gliringar om att det tog så länge. Inte så smart, men jag fick nästan panik ibland. Samtidigt som jag naturligtvis ville att det skulle gå för honom också.

Precis som du säger tappar man lite självkänslan i sängen och man funderar på om han inte kunde tända ordentligt på mig. Vi pratade en del om detta, och han bedyrade att han tände på mig och att jag var sexig och hela den biten, men att han helt enkelt alltid hade varit en som det tagit tid för. Att det inte fanns någon anledning alls för mig att tvivla på min förmåga. Men det är lättare sagt än gjort, när man vänt och vridit på sig ut och in och vissa ställningar som det i "vanliga" fall brukar gå extra fort för killar...men så händer ingenting. Man får nästan skavsår av allt in-och ut.

Så...jag vill bara säga att jag mycket väl vet hur det känns. MEN, jag vill också komma med ett glädjebesked. Att det har förändrats med tiden. Det har blivit bättre och nästan aldrig nu för tiden att det blir sådär nästan plågsamt långdraget. Härom morgonen hade vi ett ligg som varade bara några minuter. Det var rekord och jag var överlycklig. Klart att man vill att det inte bara ska vara i några minuter för jämnan, men att kunna ta en snabbis ibland är fantastiskt härligt. Nu är sexet hur bra som helst, jag är supernöjd.

Det handlar väl om trygghet. Och om hur din kille har haft det i andra relationer. Jag vet att min kille i många år hade en tjej som han knappt låg med. Så det blev nog någon konstig låsning kring det här med sex. Han var rädd att det skulle bli samma visa med mig och så blev allt jobbigt och tog enorm tid. Nu har han förhoppningsvis börjat inse att jag gillar honom som partner, och att jag vill ha sex med honom. Jag vill inte bara ha en livskamrat att dela vardagen med.

Jag vet ju inte hur länge ni har haft det såhär, men jag skulle rekommendera dig att ge det tid, för jag tror det kan förändras.

• Anonym (nej tack)

Måste era killar komma jämt om de vet att detta är ett problem för er? Kan de inte låta er njuta i några minuter bara? Har ni frågat dem? Då kanske ni blir mer positivt inställda att kämpa lite längre vissa andra gånger.

• Anonym

Tackar för din input, JanHelge. Jo, det går snabbare för honom om jag tar i hårdare, men jag har uppfattat det som att han tycker att det är skönast om jag låter bli. Jag har alltid ett stadigt och säkert grepp så det är inget mesigt smekande det är frågan om. Men jag ska fråga honom nästa gång om han vill att jag tar i hårdare, kanske redan i förspelet. Men framför allt tänker jag förklara för honom att jag inte vill vara ansvarig för hans orgasm, utan att han måste hitta ett sätt att lyckas komma utan att det betyder arbete och prestation för mig.

• JanHelge
    Anonym skrev 2007-12-09 16:24:10 följande:
    Tackar för din input, JanHelge. Jo, det går snabbare för honom om jag tar i hårdare, men jag har uppfattat det som att han tycker att det är skönast om jag låter bli. Jag har alltid ett stadigt och säkert grepp så det är inget mesigt smekande det är frågan om. Men jag ska fråga honom nästa gång om han vill att jag tar i hårdare, kanske redan i förspelet. Men framför allt tänker jag förklara för honom att jag inte vill vara ansvarig för hans orgasm, utan att han måste hitta ett sätt att lyckas komma utan att det betyder arbete och prestation för mig.
    Låter som en bra idé. Så länge ni är överrens om att försöka få till en ändring. Så tror jag ni kommer lyckas. Om man fcuserar på annat än själva samlaget och orgasmen tror jag att "knuten" släpper. Lycka till!
  • Anonym

Anonym, inlägg 9.

Vi har varit ihop i snart fem år och har till och med barn tillsammans. Så jag tror inte längre att jag kan vänta på en förbättring, utan måste ta tag i det liet mer aktivt.

Anonym, Nej tack.

Ja, han måste komma för att det gör outhärdligt ont i pungen på honom om han har långvarigt stånd. Ståndet lägger i princip sig bara om han kommit. Och jag kämpar gärna, för han är fantastiskt sexig och jag älskar att göra det skönt för honom. Men inte vaaaarje gång.

Svar på tråden Jag vill ha snabbis någon gång.