• Lantani

Läsa engelska B på komvux, distans?

Har planer på att bli förskolelärare någon gång framöver och behöver då engelska B om jag inte ska ha 2,5 timmes resväg enkel väg till skolan.
    Hur svårt är det? Jag har alltid haft svårt för engelskan, har G i engelska A, men fick kämpa hårt.

Funderar nu alltså på att läsa engelska B på distans (skolan ligger 1 mil härifrån), och det är tydligen 5 obligatoriska träffar enligt hemsidan.

Någon som läst engelska på distans?

• Svar på tråden Läsa engelska B på komvux, distans?
  • Wkd chick

jag läste eng på liberhermods b kursen. jag fick g på a kursen i gymnasite men jag lyckades få vg på b kursen ;)

jag tycker inte det va så svårt det va mest skoj!

Jag ska oxså bli förskolelärare hoppas på att komma in nu på hösten 08. Lycka till med dina studier

• Lantani

liberhermods hur är det? är det träffar och så då också eller hur går det till?

• Wkd chick

nej det e bara en info träff å sen gör man allt via sitt studierum och skickar i väg uppdrag som läararen rättar
    superbra är det. :)

• Lantani

oekj så det är inte muntliga saker och så då? kostar det något speceillt? var finns dessa infoträffar? nu blev jag nyfiken :-P

• Wkd chick

jag läser via kommunen då är det cvl som anordnar dem. via liber hermods. annars kan man köpa ett kurspaket.

Det är bara i slutet av varje kurs som det e muntligt via en webb konferens det kallas muntlig examination.

Du kommer ju iof göra muntliga uppdrag oxså. det är lite blandat. jag ska slänga in liberhermods länken snart

• Lantani

eller det är kanske muntligt per telefon? är det något speceillt man behöver om man läser det där igenom?

• Wkd chick

KOlla först ifall inte din lkommun kan betala för kursen har ni ngt cvl där du bor ( centrum för vuxnas lärande)
    kolla med dem. annar kostar en kurs från 1990 kr ungefär. det finns pris per kurs i länken jag skrev nyss.

Svar på tråden Läsa engelska B på komvux, distans?