• zezziz

Hur varmt är det i Thailand i Mars/April??

Jag och min sambo ska åka till Thailand i slutet av mars till början av april.
    Nu har vi hört lite olika angående hur varmt det är där nere under den perioden.

Vad tror du att där är för temperatur under den perioden?

Längtan efter dig är enorm....
  • Svar på tråden Hur varmt är det i Thailand i Mars/April??
  • Juhanna

Det är ju den varmaste perioden så du kan ju räkna med 40 iallafall

• NickiA

Precis som Juhanna skriver så är det den varmaste perioden och alltså inte ovanligt med 40 grader. När vi var där i april ett år hade vi allt mellan 35-42 grader.

• Linda1976

I slutet på mars börjar deras sommar, vi var där i mitten av mars precis innan värmen slog till på riktigt, och då hade vi ändå 35-38 grader

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Marie IE B

Vi har varit i Thailand två gånger, båda gångerna mellan ca 20 mars-5 april. På dagarna är det väldigt hett och fuktigt och på kvällarna/nätterna kommer det ofta regn. Den senaste gången fick vi ett par intensiva regnskurar även dagtid. Det kallaste temperaturen jag sett på en termometer var när vi en morgon blev hämtade vid 05-06-tiden, då var det "bara" 27 grader :)
    Jag hade makens dykdator liggande bredvid mig på strandbadlakanet en dag, den stannade på 48 grader ! Gissa om man badade ofta, i det 32 gradiga vattnet!

Ha en underbar resa!

• sweet n sour

Hmm, visst är det varmt som satan här under den perioden, men det värsta är nog fukten. Visar termometern 34 grader så är det inte 34 normala grader utan 34 fuktiga grader... Men samtidigt tror jag att det kan vara lika olidligt för vissa att komma hit när som helst på året eftersom man inte är förberedd på fukten. Sänk bara tempot! Stressa inte, gå sakta, softa! Va fan, tänk sakta också så underlättar det!

• Marie IE B

Ja man vänjer sig snart vid att alltid gå omkring mer eller mindre svettig och fuktig. Vi har haft hotell med ac, man duschar och gör sig fräsch på kvällen för att gå ut och äta, byter kläder och känner sig hyfsat sval.... se'n kommer man ut och swish så sitter tröjan/skjortan fast mot ryggen igen och man får en klibbig känsla på kroppen.

• zezziz

Åh så underbart, jag riktigt längtar

Kommer nog bli rätt bra ändå, både jag eller min sambo tycker om värme och nu är man ju inställd på att det kommer bli varmt. Cool

Längtan efter dig är enorm....
  • Kaffekopp

Det beror helt på vart man är. I Bangkok är skolorna stängda för det är för varmt för att gå där. I april innan jag åkte hem hade jag 45 grader dagtid och upp mot 35 nattetid. Regn på Koh Lanta varje dag, men det är varmt och inte hela dagarna, utan i någon timme/ett par timmar. Varmt som attan. Är man bara beredd på att svettas och börja klibba så fort man duschat så går det bra. Och bara man har vatten i närheten att gå ner i i alla fall varje halvtimme när man ligger på stranden så går det bra :)

• sweet n sour

Skolorna är stängda här i landet av den enkla anledningen att det är lov, ungefär som vi har sommarlov här hemma.

Har du tur så är du kvar här under Songkran, det thailändska nyåret! Jävlar vad kul det är med ett gigantiskt vattenkrig där man får leka som ett barn igen! Bara att ge sig ut och panga och busa med alla andra! Men efter ett par dar är det dock inte lika kul att bli blöt precis h e l a tiden, vart du än går och vad du än ska göra... Men man kan inte få allt hehe!

Svar på tråden Hur varmt är det i Thailand i Mars/April??