• Amye

Vad göra? UVI hos hund(Tik)...

Har en liten donna hemma som 6 månader...

I tisdags så sluta vi med pencelin till hennes UVI nu har det startat om igen upptäckte blod igen i urinen idag vad göra finns det några knep för att undvika detta? huskurer eller är det enda pencelin som hjälper? Veterinären sa att det kommer att växa bort allt eftersom hundens imunförsvar blir bättre!

Stolt mamma till två töser kärlek
  • Svar på tråden Vad göra? UVI hos hund(Tik)...
  • lotta27

c-vitamin är kalasbra!! 1/4 dels brustablett i vattenskålen i några dagar.. se om det blir bättre annars blir det nog veterinären igen!

• Amye
    lotta27 skrev 2007-12-09 16:35:11 följande:
    c-vitamin är kalasbra!! 1/4 dels brustablett i vattenskålen i några dagar.. se om det blir bättre annars blir det nog veterinären igen!
    Tack för tipset då blir det att åka ner till affären!

Så synd om henne!
  • kramgrisen

den kan juh inte ha hjälpt den pencilinén vår hund ahde med UVI när han avr valp och gick ej över med de första pillren.. fick lite starkare senn och de hjälpte.. vet inte om de kan bli njurbäckeninflamation på hundar men det kan det säkert..hade ringt till vetrinären och frågat.

• Amye
    kramgrisen skrev 2007-12-09 16:37:13 följande:
    den kan juh inte ha hjälpt den pencilinén vår hund ahde med UVI när han avr valp och gick ej över med de första pillren.. fick lite starkare senn och de hjälpte.. vet inte om de kan bli njurbäckeninflamation på hundar men det kan det säkert..hade ringt till vetrinären och frågat.
    Nej den hjälpte inte och veterinären sa att den ev inte skulle hjälpa eftersom det var massor av blod i urinen sist vi var iväg med henne...
  • oxle bo

jag fick prova 4 olika pencilen innan det gick över på min,tror att hon var 6 månader också

• Amye
    oxle bo skrev 2007-12-09 16:38:44 följande:
    jag fick prova 4 olika pencilen innan det gick över på min,tror att hon var 6 månader också
    Ja  då ringer jag vår vetrinär i morgon

Sen börjar jag preparera henne med c-vitamin
  • NizzY

vi hade uvi i 2 mån inna det gav sig av, hon kissade blod och det syntes att det var smärtsamt och drängde på ... det var någon elak bakterie som krävde 3 olika anibiotika kurer innan hon belv bra...under tiden lärde hon sig äta clementiner (det var nämligen runt jul ) för c-vitaminene skull och vi hällde fill på hennes mat...men utan antibiotika hade det ju aldrig gått över och hon led verkligen..tack o lov blev det ingen njurbäckeninflamation som vi fasade för

• kramgrisen

jag blir helt orolig när vår voffe e sjuker.. men han har haft så konstiga problem.. eller ett.. han hade en böld under hakan de fick sätta därn och allt.. HAn hade UVI för han drog snoppen i snön..han älskade/älskar snö.. men gick som tur över med pencilinen.. men andra gången.. han kissa med blod och man såg att han ej mådde bra..

• Marlene B

Det är bara att fortsätta med penicillin, det kan ta flera kurer innan det är borta.

• Amye
    NizzY skrev 2007-12-09 16:41:42 följande:
    vi hade uvi i 2 mån inna det gav sig av, hon kissade blod och det syntes att det var smärtsamt och drängde på ... det var någon elak bakterie som krävde 3 olika anibiotika kurer innan hon belv bra...under tiden lärde hon sig äta clementiner (det var nämligen runt jul ) för c-vitaminene skull och vi hällde fill på hennes mat...men utan antibiotika hade det ju aldrig gått över och hon led verkligen..tack o lov blev det ingen njurbäckeninflamation som vi fasade för
    Hon är inte allmän påverkad äter och är glad! Det som märks är att hon kissar oftare kissar inne och att det är blod i det...

Förra gången trodde jag hon hade börjat löpa men så var ju inte fallet...

Tack för era svar!
  • Amye
    VulgusProfanum skrev 2007-12-09 16:42:29 följande:
    TS:Har veterinären gjort UL eller röntgen på njurar och urinvägar?Det kan vara så att det finns något underliggande fel som gör att tiken är känslig och som leder till upprepade UVI.
    Nej dom tog bara urinprov....
  • VulgusProfanum
    Amye skrev 2007-12-09 16:45:17 följande:
    Nej dom tog bara urinprov....
    OK

Men kontakta veterinären igen och hör dig för om du kanske ska fortsätta antibiotika behandlingen eller byta preparat.
    Och ger det inte med sig så ska du absolut be om en grundlig undersökning.
    Beauty fades Dumb is forever
  • kramgrisen

hade ringt till vetrinären..fast imorgon.. kostar 1000kr bara att ringa på dörren på jourtid..

• Amye
    VulgusProfanum skrev 2007-12-09 16:47:32 följande:
    OK Men kontakta veterinären igen och hör dig för om du kanske ska fortsätta antibiotika behandlingen eller byta preparat.Och ger det inte med sig så ska du absolut be om en grundlig undersökning.
    Tack

Ja hon sa att det kanske inte var rätt sorts antibiotika och då var jag ju tvungen att höra av mig! och det ska jag absolut göra
    kramgrisen skrev 2007-12-09 16:47:33 följande:
    hade ringt till vetrinären..fast imorgon.. kostar 1000kr bara att ringa på dörren på jourtid..
    Ja jag satt i denna sits för två veckor sedan en söndag då jag ringde till veterinären Men eftersom hon inte var allmänpåverkad så fick vi en tid på måndagen!
  • MissTag

Ja det är så galet dyrt med veterinärbesök... inte blir det bättre att dom tvingar oss betala full moms på besöken med. Men det finns en protestlista att skriva på som ska skickas till regeringen.

www.namninsamling.com/site/get.asp

• Amye

Nu har jag pratat med veterinären det blir max en pencelinkur till på Maja en lång kur sa hon sen är det till att röntga njurar om det inte ger sig och 2 odlingar en med pencelinkur och en direkt efter så det inte har bildats några bakterier igen...

Sen ville jag bara tacka för era svar

Svar på tråden Vad göra? UVI hos hund(Tik)...