• Jen nifer

Schäfer kennel?

Vi har en schäfer tik här hemma på 5 år idag.
    Hon är tidigare van vid hundsällskap och man märker att hon nog ibland kan sakna det.
    Vi har nu funderingar på att kanske skaffa en till tills i sommar.

Har ni några tips på bra uppfödare?

Främst kommer det ju vara en familjemedlem men sen gillar vi ju såklart att träna på olika sätt för att stimulera.

Nu är våran prinsessa här
  • Svar på tråden Schäfer kennel?
  • Mariii

monster of speeds kennel i sundsvall, quattro gårdens kennel i umeå.

våran schäfer kommer ifrån monster of speeds kennel och det är jätte bra uppfödare. hundarna föds upp i hemmet och inte i någon hundgård. seriösa uppfödare är det. ställer upp så fort det är något. dom föder upp ungefär 1 kull per år så det är ingen kennel som har en hundfabrik som vissa kennlar har.

• Jen nifer

De låter bra, ska kolla upp dom båda.

Nu är våran prinsessa här
  • Cs mamma

Kolla kennelviroid.se/ superbra!!! Jättetrevlig uppfödare som inte säljer till vem som helst. Hennes stora intresse är inte pengar utan att hundarna får det bra. Även hon ligger lite utanför Sundsvall

• Hondjuret

hoppar in här och frågar...vad är funktionen bakom de sluttande ryggarna på en del schäfrar?

• DalaPetra

Hondjuret: utställning!?! Jag skulle inte skaffa mig en sk "räkstjärt" om jag skulle ha en hund att arbeta med (och då är jag uppvuxen med polishundar). De sluttande schäfrarna ser jag mer som utställningshundar. Visst det finns en del arbetande sluttande oxå men.... ja jag har sagt min åsikt

• DalaPetra

Jen nifer: vilka olika sätt brukar ni träna på? Beror ju på hur mycket motor du vill ha i hunden jämfört med vad och hur och hur mycket du tränar.

• Udda

Jag har 2 extriör schäfrar - å dom är hur bra som helst. Där är mkt motor i dom å jag ställer även dom. Den äldsta har tävlat upp till BSL2 å vi ska starta 3:an till våren.

DalaPetra skrev 2007-12-09 21:39:39 följande:
    Hondjuret: utställning!?! Jag skulle inte skaffa mig en sk "räkstjärt" om jag skulle ha en hund att arbeta med (och då är jag uppvuxen med polishundar). De sluttande schäfrarna ser jag mer som utställningshundar. Visst det finns en del arbetande sluttande oxå men.... ja jag har sagt min åsikt
  • DalaPetra

Udda: skrev ju att det var min åsikt och att jag enligt egen erfarenhet inte sett att sk utställningsschäfrar gått bra iaf som polishundar.... sen att det finns bra schäfrar av alla "sorter" det har jag aldrig sagt nåt negativt om för det finns det

• Udda

Ja nä jag har inte klagat på dig - jag bara skrev min erfarenhet Flört

DalaPetra skrev 2007-12-10 13:49:34 följande:
    Udda: skrev ju att det var min åsikt och att jag enligt egen erfarenhet inte sett att sk utställningsschäfrar gått bra iaf som polishundar.... sen att det finns bra schäfrar av alla "sorter" det har jag aldrig sagt nåt negativt om för det finns det
  • Udda

Okidoki Flört

DalaPetra skrev 2007-12-10 14:41:13 följande:
    oki
Svar på tråden Schäfer kennel?