• Hå Be

Speciell "nattblöja", eller hur gör ni?

Hej,
    vår son på snart 4 månader sover oftast hela nätter, d.v.s. från ca 19-20 till 07-08. Jätteskönt! Dock så är det ofta som vi måste byta sängkläderna på natten, eftersom blöjan har läckt. Vi har bytt märke och testat allt från Pampers, Libero, Huggies, Euroshopper till nu Lidls, men det gör ingen skillnad -det rinner ut ändå titt som tätt. Vad gör man? Väcker honom för att byta blöja mitt i natten eller finns det möjligen tips på någon typ "nattblöja" som håller mer tätt kring ben och bål som skulle kunna klara en hel natt? Hur gör ni?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Speciell "nattblöja", eller hur gör ni?
  • Tigertofflan

HAr ni provat en storlek större?

Annars har jag inga andra tips än att verkligen se till att han är nybytt när han somnar..

• Elyelle

Har saljer Huggies en speciell nattbloja, som ar tjockare. Vet inte, om den finns tillganglig i Sverige. Det ar den enda, som haller och aven den var tvungen att vara stl.4 nar sonen var 4 manader. Han blir 6 manader om en vecka och nasta paket maste kopas i stl.5.

Annars, som tigertofflan skrev, prova storre storlek, om du inte kan hitta nattbloja.

Vill annars tipsa dig ocksa om att du kan badda sangen i lager. Ett rent lakan underst, plastad fortte (eller annan vattentat material) sedan och overst ett till lakan. Sedan ar det bara att "skala av" tva lager, om blojan lackt.

• Hå Be

Hej igen och tack för svar. Ja, tack gode gud för plastad frotté, annars hade vi fått tvätta madrassen stup i minuten

Jo, vi har provat större storlek, men det hjälpte inte precis. Nu ska jag ut på jakt efter Huggies nattblöja - hoppas det finns i den här lilla stan....

• Tvillingmamma2007

Vi har pampers active fit på natten! Den sitter super! Vi hade också problem där vid en 4 mån tror vi var i en skarv mellan storlekar med. På dagen brukar jag varva med libero och pampes baby dry men på natten som sagt är det bara active fiten som gäller och våra har samma blöja mellan 19-07...

• Lotlas

Man behöver ju inte väcka barnet för att byta blöja... (Om han inte är väldigt lättväckt förstås.) Om det bara är en kissblöja, så behöver man ju inte tvätta eller så, och då går det bra att byta i sängen. Det har vi gjort på vår son vid ett par tillfällen och det funkar utmärkt! Han är i och för sig sådan att om det är natt så kan man ta upp honom till skötbordet, byta blöjan utan prat och lägga tillbaka honom i sängen utan att han vaknar till ordentligt. Han somnar alltid om direkt då.

• TeeTee

Dum fråga kanske, men ser ni till att snorren ligger neråt när ni sätter på honom blöjan på kvällen? Våra blöjor har alltid hållit tät hela natten, men någon enstaka gång har det läckt och då har det varit för att snorren låg snett eller upåt.

Doktor; är det ADHD? -Nej det är en vanlig skitunge!
  • mammis06

Jag fick tipset om Libero up and go till natten för den ska ta mer kiss. har också dessa problem med min son. Har tyvärr inte provat än.

• Sweetie

Kan bara rekomendera Bambo blöjerna!! Sonen som använt Libero det första 1½ året började kissa som sjutton på natten och man blev sååååååå less på att byta och tvätta sängkläder! Så va jag på EKO och såg BAmbo..
    Billiga och superduperbra!!! Sen dess har jag använt dom till båda.. Dottern har med bambo och hennes lilla rumpestump mår kanon av bambo med..

Så BAMBO! 49:90:- för 56 blöjor På EKO..

(¯`°?.¸ ღ ♥ Amor vincit omnia ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mystic

Har just nu en liten som vägrar sova hela natten oftast men när hon gör det, så har hon samma blöja de läcker aldrig.. inte en enda blöja har läckt sen hon föddes så vi har haft tur. Kör med pampers vanliga.. kanon tycker jag..

• SEJ

Vi har Lidls blöjor på natten, fungerar kanonbra.
    Sonen är snart 2 år väger 12 kg, så vi har tagit det blåa paketet nr.5 som är för 11-25 kg.

• Hå Be

Nu ska jag på stan och leta efter era tips - Huggies nattblöja, Pampers active fit, Libero up and go samt Bambo.

En annan tanke som har slagit mig är att blöjan kanske inte sitter på plats lika bra på natten när lillen har pyjamas på sig. En body tight-ar ju till blöjan lite bättre.

• Maria R

Testa dubbla blöjor, en till utanpå den första blöjan. Sen kan man ju liksom vika blöjorna på mitten, när man har öppnat dom så viker man ett veck längs med hela blöjan så sitter den lite bättre. Vet inte om du fattar förklaringen på hur man viker, det var svårt att förklara med ord

• veronicaq
    Hå Be skrev 2007-12-12 11:54:14 följande:
    Nu ska jag på stan och leta efter era tips - Huggies nattblöja, Pampers active fit, Libero up and go samt Bambo.En annan tanke som har slagit mig är att blöjan kanske inte sitter på plats lika bra på natten när lillen har pyjamas på sig. En body tight-ar ju till blöjan lite bättre.
    dra åt den mer i knäppningen,, de töjs ju löst under tiden de sitter på... så gör jag, spänner nattblöjan hårdare än dagblöja

pampers btw han har sin blöja hela natten åxå dvs..10-12timmar kanske och snorren rycker jag neråt me när blöjan sätts på, så den e undr kontroll
    23/7 kom min lilla Tiger!!
  • Kajak

Vi anvönder en storlek större som nattblöja.

Det funkar rätt bra för barnen.

• Sweetie

Kan tillägga att jag testade allt med sonen.. Större storlek på blöja mm. Bara Bambo som funka! *fniss* MAn skulle kunna tro att jag jobba för dom eller något..*haha*

Men jag säger det igen.. BAMBO!!

(¯`°?.¸ ღ ♥ Amor vincit omnia ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Penno

Här kör vi med Pampers baby dry. Har funkat kanon sen vi började med dem på natten. Sover 12 tim. pass. (Använde Libero innan)

• llama

Vi använder också en storlek större som nattblöja

• MrsMia

Enligt min erfarenhet verkar Liberos Up and Go sitta bättre än de blöjor med "kardborrband", MEN de fylls upp mycket snabbare med kiss och verkar inte alls kunna ta lika mycket.
    Kommer nog själv att prova dessa Bumbo (Var finns EKO???) och Pampers Active Fit.

• wac

Håller med Sweetie att Bambo är väldigt bra. Sonen brukade vakna på natten för att det var vått i blöjan. ANvände då libero och pampers. Testade av en slump Bambo när jag inte orkade köra till affären för att köpa nya blöjor. Vilken skillnad, han kunde sova hela natten utan att vi behövde byta på honom nattetid. Trodde från början att det var nåt tillfälligt, och testade flera ggr pampers/libero vs bambo. Och bambo får jag säga, vann samtliga ggr. Och förresten jag säljer inte heller Bambo :) .

Svar på tråden Speciell "nattblöja", eller hur gör ni?