• Nuffelina

Scans färdigkokta julskinka

Vi brukar alltid köpa Scan Pigghams färdigkokta julskinka utan svål och gjorde så även i år. Vilken besvikelse. Den smakade nästan bara salt!

Så nu är jag helt ställd, vet inte vad jag ska köpa för någon skinka till julbordet. Någon som har ett förslag på en god, svensk julskinka?

• Svar på tråden Scans färdigkokta julskinka
  • W W

du vill förmodligen inte ha det här svaret men jag tänker skiva det iaf.. köp okokt o koka själv.. så mycket godare!!

• Maria40

Håller med IsDimma. Hemkokt skiknka blir alltid bäst.

• Nuffelina

OK, låter faktiskt som ett bättre alternativ än att bli besviken igen. Var hittar man de bästa okokta skinkorna?

• Lisen79

Men alltså jag köpte just en scan piggham lättrimmad och kokade själv. Den var riktigt salt, minns inte att jag ätit så salt skinka innan. Låter som att scan misslyckats i år.

Jag har köpt många olika färdigkokta förr om åren men minns inte märken men de flesta brukar vara bra.

• lata kocken Johanna

scans skinkor är inte bra iår... (eller - de har inte varit riktigt bra på 3-4år) varken de färdiga eller de rimmade

de är för salta och håller inte ihop som de ska - mina kunder är gruvligt besvikna och kör på andra sorter....

satsa på de andra märkena!
    Lithells, lagerström, signal etc

Svar på tråden Scans färdigkokta julskinka