• Bruden1

Varma mackor!?

Tänkte göra lite varma mackor till kvällsmat!

Har tonfisk på burk hemmma, rökt skinka, ost, ananas...

Tänkte prova på o göra några mackor med tonfisk, men vad mer ska jag ha på???

• Svar på tråden Varma mackor!?
  • KamJo

Jag brukar ha på tonfisk ketchup ost, tomater kanske är gott ist för ketchup...

Idag är första dagen på resten av mitt liv
  • Lotlas

Tonfisk och ananas, kanske? Och lite ost uppepå. Det är gott med lite purjolök på tonfisk också.

• Maria40

Vi brukar ha skinka, ananas, ost eller skinka, tomat, ost.

• Bruden1

Ja, det är ju det att jag inte gjort med tonfisk innan...
    vet inte alls vad som passar med det!?

Har lök, rödlök hemma med. fetaost oxå.

Ketchup o senap

• Mrs Kaffelatte

Vi brukar hacka lök och blanda med tonfick och sedan ha i ketchup i och sedan bara ha på mackorna..
    Underbart gott faktiskt..

• IntravenösFylletös

brukar ha enbart makrill i tomatsås på åsså ost såklart

Fruntimmer är som madrasser mä hôl i
  • Lotlas
    Bruden1 skrev 2007-12-09 18:07:17 följande:
    Ja, det är ju det att jag inte gjort med tonfisk innan...vet inte alls vad som passar med det!?Har lök, rödlök hemma med. fetaost oxå.Ketchup o senap
    Rödlök blir också gott, tycker jag! Och feta funkar säkert, men plocka bort ananasen då..!
  • meya

Mamma brukar göra med ost, skinka ananas och lite dijonsenap...

• Mylla

Om jag gör med tonfisk brukar jag göra en tonfiskröra, med majonäs, peppar och kanske en skvätt grädde. Och lök eller rödlök också, och ost ovanpå förstås.

• Tjej 83

brukar ha ananas, skinka och ost.
    men ibland även banan o curry på.. mm så gott

men du.. kolla i pizza-bladet om du har ett såndant hemma,
    så ser du ju olika blandningar, o du kan ju ha samma på mackor som de på pizzan..
    lätt då

• bumse2

Tonfisk, ost, banan och curry.

De gånger vi äter pizza tar jag alltid en sådan variant och det är lika gott på en varm macka

• Eelle

Jag brukar ha skinka + senap på eler skinka + stuvade champinjoner och lite krydda därtill... blir gott.
    sen ka man ju ha lite paprika och sånnt med. tomat på tycker jag blir för varmt, alltså själva tomaten blir så varm innuti....

• luvliness

tonfisk, lok, bearnaise sas och ost blir jattegott

Svar på tråden Varma mackor!?