• Pepsi0303

v.15 Har Ni problem med att sova??

Hej

Jag är i v 15. Jag har jätteproblem med att sova om nätterna.
    Den senaste veckan har jag sovit ca 4-5 tim per natt och jag har aldrig haft problem med att sova innan.

Någon som har bra tips hur jag skall få min skönhets sömn tillbaka Innan min lilla ängel tänker komma...

• Svar på tråden v.15 Har Ni problem med att sova??
  • Malinnx

Vad är det som gör att du inte kan sova?
    Jag har haft problem med att sova de sista veckorna pga att det är svårt att hitta en bekväm sovställning o att man måste gå upp o kissa typ 5 ggr/natt..Inte så kul, men bullar upp med massa kuddar så det funkar lite bättre nu..
    Är i v. 29 nu.

• Ráhkisvuohta

är i v 21 o har haft svårt att sova i kanske 4 veckor nu....jag kan vara jätte trött, men så fort jag lägger mej blir jag jättepigg...kan då ligga o snurra till halv 1-halv 2...o sen helt plötsligt ringer klockan och man är jätte trött...Ledsen
    på helgerna sover jag bättre för då kan jag ju sova länge på mornarna...sover bäst från 6 till 10

behöver än inte kliva upp mer än en gång per natt o kissa...men jag känner att det börjar bli svårare att hitta en skön sov ställning...(kan ju bara ana hur svårt det kommer vara längre in i graviditeten.....Glad

• Jungblom

Själv är jag i vecka 17 och har problem med sömnen, aldrig haft det tidigare.

Men det beror mest på att jag antingen är kissenödig och inte orkar gå upp och göra det eller att jag har ont pga foglossning och inte hittar en bra ställning.

Men jag antar att det bara är att kissa och palla upp med kuddar

• Athena1979

Ja, jag har oxå haft problem med att sova i de senaste 3 veckorna ungefär. När jag lägger mig på kvällen har jag svårt att slappna av o komma till ro. Finns inget sätt som är skönt att ligga på, jag som jämnt brukar sova på magen... När jag väl somnar är kl framåt ett-två på natten och då är det bara några timmar kvar innan klockan ringer. Dessutom går jag upp ca en gång varje natt och kissar.
    Det är skillnad på helgerna, då kan man ju sova längre. Sover bättre på morgontimmarna av någon märklig anledning. Går ibland och lägger mig på dagen en stund under helgen oxå, har då heller inga problem att sova.
    Undrar vad man kan göra åt detta. Det gör ju att man är helt knäckt på jobbet och när man kommer hem blir det inge heller mycket gjort :(
    Finns det insomningstabletter som gravida kan ta tro? Jag måste nog kolla med BM snart...

Lycka till alla gravida!

• Nathalie01

Skämta inte. Jag har inte sovit en hel natt sedan vecka 7.
    Kissar 3 gg per natt och kan inte somna om efteråt så jag sover två timmar, vaken två typ. Värdelöst.

• Hugo Boss

jag hade jätteproblem med sömnen..men blev ordinerad Lergigan (ej comp) för illamående och för bättre sömn i vecka 7..innan tog jag två tabletter två timmar innan jag skulle sova...men nu tar jag endast en tablett två timmar innan...och det funkar hur bra som helst.. Är i vecka 18 nu..och även om jag vaknar för att gå upp och kissa en gång per natt så är det inga problem att somna om..
    Värt att testa!!

kan tiden gå fortare??
  • Kuben

Japp!
    Vaken mellan 2-5 nästan varje natt kring v 13-15... Inte kul, men bara att gilla läget antar jag.

• Mamma till Cleo och Abbe

En till här... Är i vecka 15 och sover dåligt som tusan! Har inga problem att somna men så vaknar jag och är kissnödig och måste upp, sen kan jag inte somna om... Tillslut somnar jag ju men måste oftast upp en gång till och sen är det kört:( Vill dock inte ta tebletter för det så jag härdar ut... Men tips mottages gärna!

Jag är tydligen gravid i vecka 15?!?!
  • B a r b a m a m m a

Är också i v. 15 och brukar vakna varje natt och har svårt att somna om. Otroligt irriterande.

• MegaLaluna

Det verkar vara vanligt... Undrar om det är så att kroppen redan nu förbereder sig på att inte sova.. För det lär inte bli så regelbunden sömn när våra bäbisar kommer..
    Jag har samma problem.. Sover UR dåligt.. *suck* Som tur är kan jag vila lite på lunchen varje dag.. Inte alla som har det så bra...

• MarieHJ

Jag är i V14 och igår kväll var jag otroligt trött.. Men när jag la mig ner för att sova började det "pirra" i livmoders trakten. Det höll på mycket i c.a en timma och det gick inte att somna när det höll på där^^
    Vad kan det ha vart?? Känner jag barnet redan??

• Blue Bear

Guuud.. jag har också svårt att sova.. är i v.14 (snart 15) och vaknar hela tiden.. jag går upp bara EN ggn för att kissa så jag kan inte skylla på det! Jobbigt!

Har också kännt konstiga stick, bubblor, spänningar i magen.. kan det bero på det!

Svar på tråden v.15 Har Ni problem med att sova??