• nomlion

Hur länge kan barnet sova i resesäng?

Alltså, som rubriken lyder: när blir ett barn för stort för att sova i resesäng? Kan en ettåring sova i resesäng ibland, och i så fall hur länge?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hur länge kan barnet sova i resesäng?
  • jmmm

den är ju i princip lika stor som en spjälsäng. vet inte någon viktgräns, men kika in på babylands hemsida så står de kanske där?

• Tutilure

Min 2,5-åring sover ibland i resesäng så det ska nog inte vara några problem. Nu väger ju inte min son så mycket, så det får man ju tänka på. Tror att det brukar vara 15 kg som är gränsen, men det kan nog skilja åt mellan olika märken.

• bebbe2005

Resesangen bor ju inte ersattas med en riktig (spjal-)sang, men visst kan barnet sova i den om ni ar ute och reser, sag 1-2 veckor. Men sjalvklart beror det ju pa hur bra ditt barn sover i den ocksa. Vi har kopt en madrass som passar resesangen, sa var son har kanske en liten stabilare sangbotten pa sin, om du tanker anvanda den langre perioder kan det nog rekommenderas.

Min son ar nu snart 15 manader och han kan gott sova i den ett bra tag framover, tror jag. Kanske till nasta jul ar det dags att fundera pa ny "resesang-alternativ" for honom, men da ar han ju over 2 ar i sadant fall.

Sa lat ditt barn sova val i resesangen - an finns bade plats och rum!

Svar på tråden Hur länge kan barnet sova i resesäng?