Ni som samlar på er vätska
Ni som samlar på er vätska-
Hur mycket har ni gått upp?
Nån annan som har värk och svullnad i fingrarna när ni vaknar?
Är i v 31 och har gått upp ca 13kg!
Ni som samlar på er vätska-
Hur mycket har ni gått upp?
Nån annan som har värk och svullnad i fingrarna när ni vaknar?
Är i v 31 och har gått upp ca 13kg!
Jag är i vecka 35 och har samlat på mig ordentligt m vätska under ca två veckor nu. Nu har jag gått upp sammanlagt 17 kg!!! Hade hoppats att vågen skulle stanna på 15, men så bär jag tydligen på en rejäl krabat också...
Känns obehagligt tycker jag, när det känns som att huden på fingrar och fötter skulle kunna spricka för att det är så utspänt :(
Sedan är jag orolig att det ska vara tecken på havandeskapsförgiftning. Vet inte hur snabbt man blir dålig av det, kontrollerna på MVC är ju "bara" varannan vecka. Tänk om de missar att man har jätte högt blodtryck och bebisen mår dåligt?
jag gick upp 20kg på hela graviditeten. och jag hade jätte mycket vätska.
Jag har massa vätska och mina händer är konstant bortdomnade...gör ondast på natten. Är uppe i +23 kg nu!! Är i v. 40+3 och bara väntar på att lill*n ska titta ut så att man får kroppen tömd på vatten!
13 kg kan du vara nöjd med tycker jag Det låter inte mycket utan normalt
jag har också en del vätska.. och speciellt på morgonen när jag vaknar är händerna helt stela och bortdomnade.. blir lite bättre under dagen dock... viktuppgång 18 kg och är i v. 40
Jag har oxå börjat få vätska, så fötterna har svullnat rejält. Händerna har klarat sig rätt bra än så länge. Är nu i v 33+6.
Med min lilla skrutta gick jag upp 22 kilo och när jag kom hem från BB hade jag redan gått ner 15 kg.
Fötterna var värst och var rejält svullna från v 33. De blev OK först när jag hade på mig stödstrumpor dygnet runt och var ute och gick varje dag och inte satt inne på kontoret. Dvs det blev bra först en vecka innan förslossningen....
Ja, det är väl det som är bra....att massa kg försvinner vips i och med förlossning å att vattnet töms TUr det! Annars blir det många kg att kämpa med
men 13-17kg är väl inte så farligt? Är inte det ganska "normalt"? Jag samlade på mig enorma mängder med min första (gör det nu med tyvärr) och gick upp 27kg+ (slutade väga mig när vågen blev 3-siffrig).
Jag gick från stl 39 i skor till 45 (bild finns i galleriet)! jag fick låna min pappas sandaler med kardborrejustering tills det var dags :(
Det jobbiga blev med fötterna då huden var så spänd att det kliade något oerhört. Jag låg vaken och grät om nätterna :(