Tips på sevärdheter i Köpenhamn?
Hej!
Ska till Köpenhamn i maj med mannen min och vår son (4 år). Är det någon som har tips på vad man kan göra? Förutom Ströget och Tivoli...
Eller om ni vet någon sida man kan kolla in?
Kram
Hej!
Ska till Köpenhamn i maj med mannen min och vår son (4 år). Är det någon som har tips på vad man kan göra? Förutom Ströget och Tivoli...
Eller om ni vet någon sida man kan kolla in?
Kram
åh, akvarium!!
*avis*
ett MÅSTE för alla, ljuvligt, underbart, sagolikt.
Ok! Var ligger det? Hur mycket kostar det?
ingen aning!!
kolla på turistbyrån. man kan stanna en hel dag, det är underbart!
Ok, det låter kul!
Fler tips?
när vi var där över en långweekend åkte vi en sightseeingbuss också och det var riktigt kul
lånecyklar finns lite överallt som man kan ta sig fram med i centrum och det är mysigt att hinna se mer än man orkar med att gå runt och göra.
Kanske inte passar alla, men om ni någonsin haft planer på att se kulturen i Kristinania skall ni göra det nu, för det kommer att stängas och saneras
MuminMy: Tack så jättemycket för tipsen! Ska genast kolla upp detta
man kan gå till turistinformationen (precis utanför stationen, och ihop med tivoli) och köpa ett Köpenhamnskort. då får man gratis inträde till det mesta. det finns massor av roliga museum, tex ripley's believe it or not och guiness rekord museet. passar barn jättebra. sen är exploratioriet jättekul! där får man prova allt inom teknik mm. tyckte det var jättekul att åka dit som barn, och lika kul nu också
vid Nyhavn finns det sightseeing-båtar (det finns både billiga och dyra). jag och mina vänner tog den billigaste, men var imponerade. jättebra guide och turen var rolig. man åker bland kanalerna i Köpenhamn och ser både det ena och andra (bland annat Lilla Sjöjungfrun). tror det kostade 25 dkr eller nåt.
Köpenhamn är jättefint och roligt, ni kommer säkert få det jättebra!
Amalienborg..slottet.
Ta en öl på Nyhavn.
Sen vad de andra nämnt är också nåt att besöka.