• Apif

Bula i handleden

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-10 08:49:49:
    Råkade trycka för snabbt :S

jag underar vad detta kan vara. min syster fick en hårt bula precis vid handleden
    ungefär lika stor som en ärta, kanske lite större och hård som sten.

är det något att oroa sig?

den pluppade upp över natten ungeför

• Svar på tråden Bula i handleden
  • 061104

Jag har oxå så, men jag vet att det beror på att jag sitter för mkt här.

• Frida24

Jag har också det, till mig sa dom först att det var ledvätska som kom utanför "leden" och det blev som en kapsel som de samlades  i.......
    Men jag var gravid när jag fick det så de gjorde en slutsats att det hade med det att göra, men nu är jag inte gravid men har fortfarande återkommande knölar som kommer på handlederna, för dom dyker upp och är besvärliga sen försvinner de ett tag. Nu tror dom att det kan vara karpaltunnelsyndrom eller vad det heter....
    Jag ska till läkaren för en koll snart igen.
    Men det är nog ingenting att oroa sig för

• Myrtille

Karpaltunnelsyndrom handlar ju om att man har nervpåverkan. Domningar, stickningar, smärtor...snarare än en bula.

Frida24 skrev 2007-12-10 08:57:19 följande:
    Jag har också det, till mig sa dom först att det var ledvätska som kom utanför "leden" och det blev som en kapsel som de samlades  i.......Men jag var gravid när jag fick det så de gjorde en slutsats att det hade med det att göra, men nu är jag inte gravid men har fortfarande återkommande knölar som kommer på handlederna, för dom dyker upp och är besvärliga sen försvinner de ett tag. Nu tror dom att det kan vara karpaltunnelsyndrom eller vad det heter....Jag ska till läkaren för en koll snart igen.Men det är nog ingenting att oroa sig för
  • cucy

Hej!

Det låter som om det skulle vara ett ganglion som du har fått! OM det är det så är dte inte så mycket man gör åt det eftersom det inte är farligt, ofta försvinner det av sig själv! men vad du än gör så stick inte hål på det, då kan du få infektioner i handen!

Svar på tråden Bula i handleden