• AmandaPitkänen

hur ont ska det göra i "magen" av havandeskapsförgiftning?

var hos min bm idag där det upptäcktes att jag ahde farligt högt BT. har även haft mycket huvudvärk, men ej nåt äggvita i urinen. men hon ville jag skulle vara uppmärksam på om jag skulle få ont vid solar plexus (tror det heter så). Och såklart att jag har ont där nu! Men som jag förstått så ska det göra skitont då? Nu har jag bara som att jag är öm, värker lite, och det känns nästan som om man "tappat känseln" där... vad tror ni? kan det vara av havandeskapsförgiftning jag får ont nu`?

• Svar på tråden hur ont ska det göra i "magen" av havandeskapsförgiftning?
  • lill linda 82

ring förlossningen o kolla, det skulle jag gjort!

• Sparkel

Hur går det?? Har oxå ont där och huvudvärk å illamående ska till bm imorn

• AmandaPitkänen

ska det göra ont hela tiden eller när man trycker där? för min bm tryckte där och frågade om det gjorde ont. Och nu när jag trycker där är jag helt öm!!

• Eolyn

va sjutton e solar plexus????

• silhuett

Jag hade bara ont i huvudet, det var det enda jag själv kände av. Hade aldrig ont i magen.. Ändå hade jag väldigt högt blodtryck, och mycket äggvita i urinet.

• AmandaPitkänen

det är väl där revbenen möts typ... precis nedanför.

• Eliin

Amanda: jag tycker absolut du ska ringa förlossningen och höra.
    Tveka inte när det ev. kan gälla havandeskapsförgiftning. Bättre ringa en gång för mycket.. eller hur?

• Leidy

Mmm där har jag bara en vibbrerande känsla nåt som kittlas typ var och varannan dag...men det gör inte ont...

• Heli77

Min barnmorska sa att det känns likadant som svår magkatarr eller magsår - alltså i magsäcken, mellan revbenen.
    Jag har själv fått för högt blodtryck men inga andra symptom än så länge, så hon bad mig vara uppmärksam.

Har haft magsår tidigare- och det känns!
    Men sånt kan säkert skilja sig från person till person, och det är inte säkert att man får magont som symptom heller vid havandeskapsförgiftning.

• an79

Hejsan,,har själv haft havandeskapsförgiftning. blev snittad i v 32, allt gick bra. Själv fick jag högt bt och äggvita i urinen, enl proverna det enda jag märkte var att jag samlade vätska i kroppen.
    Det går bra ska du se...

• Börnen

RING! Tycker definitivt att du ska prata med förlossningen så att de vet hur du mår och att de får stå ansvariga för beslutet om du ska in eller inte!

• AmandaPitkänen

tänkte bara berätta att jag åkte in i förrgår då jag skrev här och hade mycket riktigt högt bt (140/100) och +1 i äggvita, menannar såg det bra ut. Varit på koll hos min bm idag då mitt bt låg på 150/100 (!!) men bara spår av äggvita men de har koll på mig nu! Tack för allt stöd!

• mutti2

Vad är solar plexus??? Var själv idag hos barnmorskan och mitt blodtryck hade också gått upp och så var det spår av äggvita i urinen. Dessutom är jag väldigt svullen i bäde fingrar och fötter. Är i v23. Är jätteorolig då jag ju har så länge kvar av graviditeten. Vad finns det att göra mot havandeskapsförgiftning, någon som vet???

Svar på tråden hur ont ska det göra i "magen" av havandeskapsförgiftning?