• Akvileja

Jag är jämt förkyld

Det verkar som om jag har Sveriges sämsta immunförsvar! För en månad sedan var jag förkyld och fick öroninflammation. Gick till läkaren och fick pencillin för det. Nu är jag sjuk igen. Har feber och är enormt hostig och snuvig. Det är precis som om jag inte tål andra människor. När jag tex. sitter på en buss och någon hostar eller nyser bakom mig så vet jag att jag kommer att bli förkyld inom några dagar.

Vad ska jag göra?? Orkar inte vara sjuk hela tiden! Finns det något man kan göra för att få bättre immunförsvar? Någon som har tips?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Jag är jämt förkyld
  • Pimpinellan

Äta mer vitaminrik mat,tvätta händerna ofta,undvika folksamlingar så gott det nu går,sova ordentligt och klä sig väl.

• Eisa

Som en homepat sa till mig: BLI KÄR! Energin man får av det håller borta alla virusar. Och det stämmer ju!

• sallybuse

Hon är redan kär.Och har en pojkvän enligt hennes press. i alla fall.

Eisa skrev 2007-12-10 12:01:45 följande:
    Som en homepat sa till mig: BLI KÄR! Energin man får av det håller borta alla virusar. Och det stämmer ju!
  • Akvileja

Tack för era tips
    Men om man gör allt det där - tvättar händerna ofta, sover, äter frukt å grönt osv. och det ändå inte funkar, va gör man då?? Finns det inte immunförsvar i tablettform av något slag
    Hur ofta är det egentligen normalt att vara förkyld per år? Vet en del som bara blir förkylda nån gång per år och då blir det värsta grejen. De kan knappt leva normalt och beklagar sig nåt otroligt. Själv är man så van att vara förkyld att man knappt reflekterar över att man har halsont eller lite hosta. Tycker dock att det har gått till överdrift nu, tror jag har varit förkyld tio gånger i år - och än är inte året slut...

• Mylla

Jag fick höra att probiotika kan göra immunförsvaret bättre, mycket av det sitter ju i magen.

• Akvileja

Jaha.. så det finns verkligen nån typ av behandling... Vad är probotika? Receptfritt?

• Pimpinellan

Probiotika är helt enkelt fil och andra flytande livsmedel med bra bakterier i sig,t.e.x hälsofil och proviva.

• Mylla

Det finns även på kapslar på hälsokosten. Eller droppar, för bebisar, Sempers magdroppar.

• Akvileja

Ja, då var det dags igen ja... ganska precis två veckor var jag någorlunda frisk innan nästa förkylning startade Trots att jag hållit mig borta från folksamlingar och andra förkylda människor... Va fan är det för fel på mig??!! Jag orkar inte mer!!

• R Franklin
    Eisa skrev 2007-12-10 12:01:45 följande:
    Stämmer precis lika lite som allt annat homeopater påstår.
Svar på tråden Jag är jämt förkyld