• Kaldorei

bortdomnad tå?

Min stortå e alldeles bortdomnad å har varit det i flera dagar. kan det vara nåt farligt eller nåt?

ingen idé att ringa rådgivningen, för då vill dem att jag kollar med min barnmorska så det inte e gravrelaterat först, å hon har inte telefontid nu....

nån som haft lika??

• Svar på tråden bortdomnad tå?
  • Häxan Jia
    Kaldorei skrev 2007-12-10 11:20:52 följande:
    Min stortå e alldeles bortdomnad å har varit det i flera dagar. kan det vara nåt farligt eller nåt?ingen idé att ringa rådgivningen, för då vill dem att jag kollar med min barnmorska så det inte e gravrelaterat först, å hon har inte telefontid nu....nån som haft lika??
    Ja hade sådär i början av min graviditet, både tår hela foten, underbenet och händerna ibland.

Om delen inte är kall och blodlös så tror jag de beror på nån nerv som är i kläm...
    En gång slyna, ALLTID slyna
  • Kaldorei

njae. den e som vanligt annars liksom, bara det att det e förjävligt obehagligt å typ gå omkring eller nudda tån mot nåt. blir ju sockerdricka i den då ju....

• Häxan Jia
    Kaldorei skrev 2007-12-10 11:23:17 följande:
    njae. den e som vanligt annars liksom, bara det att det e förjävligt obehagligt å typ gå omkring eller nudda tån mot nåt. blir ju sockerdricka i den då ju....
    Låter som så ja hade det. den bara domnade bort och känseln var skum, jobbigt när man gick osv, men de var varm coh blodcirkulationen fungerade ju.

Jag höll på att vicka och massera hela tiden tills de bara vips släppte. Detta kom och gick lite då och då, de är därför som jag tror att de är en nerv i kläm.

Jag hade nämligen en nerv i kläm i armbågsvecket och då uppförde sig mina fingrar på den handen likadant.. Fick till slut operera loss den, men skadan var redan skedd och jag har än idag ingen riktigt känslen i vissa av vänstra armens fingar pga av detta. Jag känner ju såklart, men de känns konstant bortdomnade.
    En gång slyna, ALLTID slyna
  • Chiliräkan

Vad lustigt att läsa om din tå. Min är precis lika dan.
    Den domnade när jag var gravid på slutet och den är fortfarande bortdomnad. Jag har inte varit till någon läkare med den men jag måste nog gå nu, det släpper ju aldrig.
    Dotterna har hunnit bli 8 månader, jag kanske få ha det så här resten av mitt liv.

Skulle vara kul att höra om vu får veta vad det är för fel.

Grattis och lycka till med lilla bebben i magen föresten

Svar på tråden bortdomnad tå?