• LaChica80

Andra barnmorskebesöket?

Hej!

Undrar i vilken vecka man bör gå på sin andra barnmorske besök?
    Känns som att det är så långt in i graviditeten som jag ska gå, i v.22! Hur är det för er andra?
    Jag har ultraljud i v.19 då kanske man inte behöver gå till barnsmorskan starx efter om dom ser hur barnet på på UL!?

• Svar på tråden Andra barnmorskebesöket?
  • Gladskit

Det var samma för mig!
    Jag var på inskrivning i slutet av juni i vecka 10. Sen var det UL i augusti och nästa besök hos BM i vecka 21 i september. Så det var ett rejält skutt.
    Kändes lite konstigt att gå så länge men mellan första och andra besöket så gjordes det dels en gynundersökning hos läkare och dels ultraljud så jag tror att de hade koll!
    Sen blir det dock desto oftare!

• Annamaja

andra besöket brukar vara efter rutin UL runt v. 20-23 det är helt normalt. Och det händer inte så mycket med bebisen under den första tiden.

• Lycklig kvinna

andra besöket ska ske i vecka 25

• LaChica80

Ok!
    Då verkar det ganska vanligt! Tack för svaren!

• Gladskit

Jag tror hon tog samma prover som första gången (blodsocker och HB) och sen mätte hon magen och vi fick lyssna på hjärtljuden. DET var magiskt!

• Dexxi

Jag var på inskrivning v.9 och sen var det UL v.16 och sen träffade jag inte BM förrän v.20. Men nu ska vi gå tätare ju längre gånget det är. Var på besök v.24 (förra veckan) och ska dit igen i mellandagarna. För att hålla koll på järnvärdet som tack o lov gått upp redan! Ska även börja mäta magen på nästa besök!

♥ BF 31:e mars 2008 ♥
  • Dexxi

Glömde ju...var på läkarkontroll v.11 med!

♥ BF 31:e mars 2008 ♥
  • BettanEgbg

Var på inskrivning i v 8 sedan UL i v 17 och en akutbesök i v 18. Sedan är nästa vanliga besök är i v 22. Då skulle vi mäta magen, ta prover och lyssna på hjärtat.

• Ellenor

Jag hade inskrivning i vecka 10, nu ska vi lyssna på hjärtljuden på onsdag (normalt görs detta i vecka 15)
    Men jag kommer att vara i 16+4 ) Sen är det rutin UL i vecka 18.

Svar på tråden Andra barnmorskebesöket?