Hur aktivera 4,5-månaders baby?
Vår bebis har nog tröttnat på sitt babygym o sin babysitter vid det här laget... någon som har tips på vad man mera kan leka?
Vår bebis har nog tröttnat på sitt babygym o sin babysitter vid det här laget... någon som har tips på vad man mera kan leka?
Gåstol, vår kille älskar det, började använda den när han var ca 5månader tror jag.
Gåstolen får ju bara om bebisen har stadig nacke och kan sitta själv..
Var med barnet på golvet.. Var med och lek:)
Vi (med femmånaders pojke) brukar ligga på golvet och tramsa runt till barnskivor. Typ göra rörelser som passar till sångerna, han krälar runt på en, dra honom till sittande osv.. Han ledsnar aldrig!
bumbo stol kan dom ju sitta lite mera upprätt i, och kan se lite mera. Annars kan väl en bebis i den åldern sitta eller ligga och kolla på vad pappa eller mamma pysslar med, tex diskar dammsuger mm. Ligga på mage och försöka krypa och rulla runt kan ju också vara kul.
Mina gillade att ligga på en filt på diskbänken o titta när jag diskade/lagade mat. Då måste man vara med hela tiden så de inte ramlar ner förstås, men det gick bra för oss.
Tror t.o.m att min son var så stadig vid den åldern att han satt i diskhon, naken när jag diskade och plaskade, och med kläder när jag lagade mat o smakade allting. Jättepoppis var det!
TS: jag förstår vad du menar ! Våran 4-månaders hålle rockså på och tröttnar på babysitter/babygym, är INTE intresserad av att ligga på mage, rulla runt eller titta på andra leksaker.... Hanska få en gåstol i julklapp så hoppas den blir rolig för honom ! Men det är en liten mellanperiod för hans del, innan han lär sig nya saker....
Jag håller med Acinorev, min son har fått hänga med när jag fixar hemma på magen eller i bumbostol. När han tröttnade fick han en slev, tandborste eller nåt som fanns lägligt så var det kul ett tag till.
sitta i badbaljan och plaska med leksaker är jättekul!
tack för tipsen!