• julafton

Kryssa till Riga med bebis?

Hej!
    Hur funkar det att åka på kryssning till Riga, Tallinn eller Helsingfors med 4 mån bebis? Är det trångt på båten och hur "bebisvänligt" är det? Tips?

Vill ge bort någon resa till min sambo i födelsepresent där det funkar att ta med sin 4 mån bebis . Har ni tips på andra resor så tar jag gärna emot de

• Svar på tråden Kryssa till Riga med bebis?
  • längtar efter familj

Hej julafton! Jag har tänkt på samma sak så jag kollar vad du får för svar /tiips..

ღ .?:*:?.♥.?:¨*:?. ღCharlie är min prinsღ .?:*:?.♥.?:¨*:?. ღ
  • sigrid86

Tycker det går alldels utmärkt att åka båt med en så liten, har åkt mycket båt över till Finland (åkte första gången när hon var 1½ månad) Alla färjor är bra utrustade med skötrum lite varstans, finns oftast i lekrummet ett lite mer avancerat skötrum med bla micro. Sedan finns det skötbord på de flesta toaleterna.

Man får även låna resesäng över natten till bebisen. Dock kan det bli trångt i hytten om man ska ha resesäng + vagn ståendes där, men det går ju. Och om man har en bred vagn så är det inte säkert att den går in igenom hyttdörren, dock kan man alltid boka en handikapphytt som har större dörr, där går de flesta vagnar in

• minasöner

Vi har åkt massor med kryssningar med våran son. Det funkar utmärkt. Visst blir det lite trångt i hytten med både resesäng och stor vagn, men det går . Skötbord finns det på de flesta. Dock så var det skitdåligt när vi åkte med tallink, där fanns inte ett enda skötbord. Skulle finnas ett i lekrummet, men det var ju stängt på kvällen och ända fram till 8.00 på morgonen och på den tiden hinner man byta många blöjor. Så vi sket i att uppsöka det där skötbordet och böt i vagnen. Krångligt men det gick. Viking Cinderella som vi ska åka med nu 21/12 har barnvänligt.

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till världens underbaraste William ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Kryssa till Riga med bebis?