• Hia

Klockaretorpet i Norrköping???

Ngn här som bor i "Klockis"???
    Köpes/hyres?
    Vad tycker ni om området?
    Var i "klockis" bor ni?
    Fördelar resp. nackdelar med området???

Funderar på en flytt......

• Svar på tråden Klockaretorpet i Norrköping???
  • Kenzie

Vi bor i Klocket och trivs bra. Vi hyr ett radhus på KW-gata och här på vår gård är det väldigt lugnt. Jag skulle inte vilja bo nere i centrum eller på vissa gator på andra sidan spåret.
    Fördelarna som vi ser är att det ligger nära naturen (har skogen precis inpå knuten), bra kommunikationer in till stan, mycket barnfamiljer och trevligt folk.

Nackdelen är väl att det faktiskt är ganska stökigt nere i centrum. Jag drar mig för att gå där ensam på kvällarna.

Älskade Theodor 060329
  • Hemulia

Jag har visserligen inte bott där på ungefär 11 år, men jag är uppväxt där och till en början var det ett lugnt och barnvänligt område som vi trivdes i.
    Så småningom blev det stökigt, och jag vet inte hur det står till i nuläget, men det är inte stans lugnaste stadsdel om man säger så.

Ska man bo där så ska man satsa på att bo i ytterkanterna, inte mitt i centrum. Hjalmar Lundgrens gata och Axel Swartlings gata har jag bott på, och där var det relativt lugnt.
    Wilhelm Wibergs gata däremot skulle jag akta mig för.

• Mirakel händer

Hallå vännen! Detta är vad jag själv tycker... Men alla tycker olika.

Jag är uppvuxen i Klocket det var lungt de första åren. Men sen vart det stökigt. Jag skulle aldrig falla mig in i att flytta dit igen. Mina föräldrar och bröder bor kvar där på M Ljunstedsgata. Har även en syster med sin familj som bor på samma gata. De trivs. Lite jobbigt är det för hennes barn tex när det har varit förstörelse på spårvägen och den dras in. Då är det bara för dem att gå hem från Folkets Park.

• Hemulia

Camilla1974: Jag håller med dig, skulle heller aldrig flytta tillbaka så länge läget är som idag.

Mina föräldrar skiljde sig och flyttade till Kneippen och Vilbergen och vilken skillnad det blev!
    Vilbergen/Kättsätter kan jag verkligen rekommendera till barnfamiljer, här är det lugnt, barnvänligt och naturnära! =)

• Hemulia

Ja, Skarphagen är också ett toppenställe. Där bor hälften av mina vänner och jag skulle mycket väl kunna bo där själv också.

• Hemulia

Ja, Skarphagen är också ett toppenställe. Där bor hälften av mina vänner och jag skulle mycket väl kunna bo där själv också.

Svar på tråden Klockaretorpet i Norrköping???