Fråga om avatar..
Får man välja vilken bild som helst? (det enda som jag sett som regler är att bilden inte får vara stötande).
Är det okej med bilder på religiösa och politiska symboler (självklart inte hakkors, men andra)?
Får man välja vilken bild som helst? (det enda som jag sett som regler är att bilden inte får vara stötande).
Är det okej med bilder på religiösa och politiska symboler (självklart inte hakkors, men andra)?
Bra fråga... men jag har sett ett flertal politiska symboler (eller ja, ett par stycken iaf ) så det boooorde ju inte vara något problem...
Okej, det låter ju bra..
Får jag ha ett "uppochnervänt" kors?
Får jag ha ett svart flagga eller ett "anarkist-a"?
...testa? Du lär väl märka om det inte är ok
Jag har ju redan en anarkistsymbol.. Ska se om någon klagar över den också.. Men tror att väldigt få vet att det just det står för anarkism.
va? Dollartecken ser jag
detta säger reglerna:
Allt bildmaterial som du gör publikt åtkomligt genom Familjelivs tjänster måste strikt följa dessa användarvillkor. Alla bilder som du lägger upp måste vara tagna eller skapade av dig som är medlem i syfte för att upprätthålla upphovsrättslagen. Bilder som du köpt eller på annat sätt förvärvat och där ni tillgivits tydliga rättigheter som medger återpublicering på internet kan vara OK, men Familjeliv reserverar rätten att neka eller ta bort bildmaterial som redaktionen anser tvistigt. Varumärken eller andra registrerade figurer får inte användas såvida ni inte själva äger rättigheterna till avbildningen. Bilder får inte vara stötande, osmakliga eller avbilda något som kan ge sexuella, rasistiska, etniska eller religiösa anspelningar på ett negativt sätt. Bilder som avbildar nakna kroppar är strängeligen förbjudna att publicera, t.ex. bilder på barn som badar eller leker på stranden. Risken är mycket stor att bilderna kan stjälas och återpubliceras på porrsajter och andra sexuellt inriktade media.
*klappar giz på axeln*
Duuuktigt troll!
*ger godis*
Du är för liten
Nopp, det är en Libertatis Æquilibritas-symbol och är en sammanflätning av tre gamla anarkistiska symboler.
Snarare är Libertatis Æquilibritas en sammanflätning mellan dollartecknet, yin- och yang samt anarkist A:et.
Iallafall enligt länken --> www.anti-state.com/bylund/bylund1.html
Intressant att stöta på symboler man aldrig har sett tidigare, tack Anova!