• Anonym (Fundersam)

Konfrontera ev otrohet?

Till min fästmö, livskamrat och älskade vän:

"Det finns ett ordspråk som heter "Kärlek är starkare än stolthet". Jag har aldrig tänkt på vad det betyder förrän nu.

Vad skulle du göra om du fick reda på att jag har ljugit för dig? Att jag har träffat en person trots att jag lovat att jag inte gjort det? Skulle du bli arg, ledsen, besviken? Skulle du konfrontera mig, eller skulle du försöka gå vidare och hoppas att jag själv sa det? Skulle du stanna kvar vid mig eller skulle du lämna mig direkt?

Innan man hamnar i en sån här situation så vet man inte hur man reagerar. Man tänker att "Träffar hon en annan så är det slut", men så enkelt är det inte. Man har fortfarande kvar så mycket kärlek att ge, och man älskar henne fortfarande så mycket att man inte kan ta några objektiva och självklara beslut. Kärlek är starkare än stolthet.

Jag har valt att hålla tyst och vänta in henne, men nu har hon haft fyra veckor på sig. Mitt hjärta har blivit mindre och jag håller på att kväva min kärlek till kvinnan som jag trodde var kvinnan i mitt liv. Jag vågar inte släppa taget igen, vill inte bli så sårad en gång till."

============================

Min kvinna har träffat en annan man i hemlighet. Jag vet inte vad dom har gjort, det kan vara allt från att ha tagit en fika till att spenderat natten tillsammans. Jag vet detta för att jag läste ett meddelande där det stod "Det var kul att träffas (och mysigt).".

Vi har haft det lite knackigt några veckor och när jag konfronterade henne första gången om hon har träffat honom så blev hon rosenrasande och undrade vad jag fått det ifrån. Jag var inte förberedd och spelade ut mina kort fel så jag kunde inte bevisa det just då. Nu har jag skriftliga bevis på att hon har skrivit detta...

Ska jag konfrontera henne eller ska jag vänta ut henne? Jag märker ju tyvärr att jag glider från henne mer för varje dag som går. Vem vill leva med någon som ljuger för en? Samtidigt riskerar jag ju att sabba vårt förhållande, men vem har gjort fel egentligen?

:(

• Svar på tråden Konfrontera ev otrohet?
  • Anonym (3)

själv klart ska du konfrontera henne.även du e  en människa med känslor som inte e värd att må dåligt.ta tag i de så fort som möjligt å hoppas att de blir till de bästa .skickar även ett par advents kramar till dig

• Anonym

Konfrontera!

Det gjorde jag.. de va otrohet... Det tog jävulskt hårt och jag hde som du skriver bestämt mej för att träffar han någon annan e de slut...

de har nu gått 4 år sedan dess, vi har hus ihop å jag är gravid. osäkerheten finns där fortf ibland. han går aldrig ut på krogen utan mej då han vet att jag e extra rädd just då... så ja, respekt handlar de väll om...

men som sagt, det var tufft efteråt.... han bröt allt m henne och äver andra tjejkompisar som kunde förknippas ihop m henne. för min skull,. jag anser att det var hans sätt att visa att han verkligen gjort fel och ville leva ihop m mej.

KRAM

• Anonym (Fundersam)

Anonym (3) skrev 2007-12-10 14:46:15 följande:

själv klart ska du konfrontera henne.även du e  en människa med känslor som inte e värd att må dåligt.ta tag i de så fort som möjligt å hoppas att de blir till de bästa .skickar även ett par advents kramar till dig
    Anledningen till att jag vet detta är ju att jag har spionerat på henne. Det är inte heller så ädelt...

tack för kramarna, dom värmer!
  • Anonym (A)

Skulle aldrig acceptera att min sambo gick bakom ryggen på mig med en annan kvinna.. Så lite respekt finns inte.. Ställ henne mot väggen.. Du förtjänar inte detta.. Stå på dig och om hon inte slutar träffa denna mannen så lämna henne. Du e är du värd bättre.. Ha de gott  lycka till.

• starless

Jag skulle också konfrontera henne. Det spelar ingen roll hur du fått reda på det.

• Anonym (*****)

Vet inte riktigt vad jag ska säga. antingen så är du tillsammans med tjejen du trodde var din livskamrat och lägger allt åt sidan, eller så konfronterar du henne med bevis som du nu har samlat på dig men tyvärr kan du ju förlora henne på köpet.

men om du inte skulle vilja konfrontera henne så kommer du bli mer sårad, dina tankar kommer älta om vad som egentligen hände den kvällen och kärleken kommer rinna ner i sanden. tror man att något är fel inom ett förhållande så får man snoka så du ska inte klandra dig själv, om hon har råkat vara otrogen så är det hon som har tagit det största snedsteget och inte du.

för vad skulle hända om du fick reda på att hon hade varit otrogen? skulle du vara beredd på att lämna henne och hitta drömtjejen för dig, eller skulle det vara lättare att lämna henne utan att veta vad hon har gjort? eller skulle du istället vilja leva i ett förhållande uppbyggt på lögner om hon skulle ha varit otrogen?

• Anonym (,,,)

hur går det för dig? hur blev allt?

Svar på tråden Konfrontera ev otrohet?