• Loisan82

Reserv 6.Hur stor chans att komma in??

Ja,ni med lite erfarenhet med sånt.Hur stor är chansen att man kommer in på en utbildning där man är reserv nr 6 och det är 18 antagna i urvalsgruppen???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-10 14:54:18:
    Allt som allt finns det 72 platser i den gruppen som jag står som reserv är det 18 antgna(på HP).

• Svar på tråden Reserv 6.Hur stor chans att komma in??
  • stiletto

kan vara stor chans, särskilt om det gäller för start nu på vårterminen. det är många som söker för att kolla av sina chanser inför hösten.

Jag var reserv 81 (!) och kom in på lärarprogrammet

• Henrik31

18 antagna o 6:e reserv?
    Hm. Du har väl ca 2% chans att komma in.

• Loisan82
    Henrik31 skrev 2007-12-10 14:49:00 följande:
    18 antagna o 6:e reserv?Hm. Du har väl ca 2% chans att komma in.
    Det lät inte lovande Gråter
  • Twixie

Beror också lite på hur många de tar in till varje termin. Tar de inte in så många så minskar ju också chansen att man kommer med (är det bara 30 som de tar in så är ju inte chansen lika stor att 6 personer tackar nej som om det är 250 som de tar in). Jag stod som reserv 7 till ssk utb och jag kom med. Lycka till och hoppas du kommer in!

(¯`°?.¸ ღ Melvin ღ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ ღBökis med BF 10 majღ¸.?°´¯)
  • Henrik31

Jag var 1:a reserv till en programmerarutbildning. 15 st antagna och alla andra svinen fullföljde givetvis.
    Så det sket sig.
    NU är jag i o f s glad för det då jag hade varit värsta datornörden om jag kommit in.

• Henrik31

Aha! Då är ju chansen betydligt större!

Loisan82 skrev 2007-12-10 14:51:07 följande:
    Dom tar in 72 st.
  • SofiaD
    Henrik31 skrev 2007-12-10 14:49:00 följande:
    18 antagna o 6:e reserv?Hm. Du har väl ca 2% chans att komma in.
    Nej men det totala antalet plaster är 72 och ts har nr 6 i reserv. Sen kvittar det i vilka grupper de som tackar nej tillhör, för de tar in reserver efter det nummer de fått så jag vågar påstå att du kommer att komma in ts! Hade själv reservnummer 4-5 och jag kom in.
    ♥♥♥ Mina 3 ♥♥♥
  • Meleah

Allting är ju möjligt. Jag kommer inte ihåg vilket reservnummer jag hade, men det var mer än 6 i alla fall, och jag kom in på socionom.

Vilya är här - 2007-05-29
  • teddybjörnen fredriksson

Jag kom in på reservplats 6 på psykologprogrammet som har totalt 40 platser. Det ser bra ut så du borde nog komma in, det är ju en antagning kvar plus att reserver tas in efter terminsstart också. Jag håller tummarna för dig!

• Ms Marriot

Jag tror du kommer in!!!!

• pratglada tjejen

Önskar dig lycka till! Själv har jag sökt 2 utbildningar, förskollärarprogram 1:öppen, och 2:lek-lärande -och utveckling.
    jag lär nog inte komma in, blev reservnummer 23 och 35!!
    Sökte i höstas då blev jag reservnummer 11! Kan tillägga att jag sökte försent (sen anmälan) och ej skicka in betyg då.. Nu sökte jag lång tid i förväg skickade betyg i god tid, och vad lönar det sig då? :(

Svar på tråden Reserv 6.Hur stor chans att komma in??