Brun flytning i vecka 9. Orolig
Jaha.. vad ska man tro?!
Ni som råkat ut för detta; Vad hände sedan?
Är så sjukt orolig att jag ska förlora mitt lilla pyre =(
Jaha.. vad ska man tro?!
Ni som råkat ut för detta; Vad hände sedan?
Är så sjukt orolig att jag ska förlora mitt lilla pyre =(
Så länge det inte är färskt blod så ska det inte vara någon fara, men jag förstår om du är orolig! vissa blöder ju lite när det skulle ha mens vilket borde infalla v 4-5 och v8-9 osv..
Okej.. Näe det är inte färskt blod.
Började imorse med att flytningarna var lite gul-aktiga. De har varit kritvita hittils. Nu är de bruna.. =(
Bor du nära en gymakut och oroar dig väldigt mycket kanske du skall kolla upp det? har du ont?
Jag fick bruna flytningar i vecka 7, som pågick i 3-4 dagar och sedan "avslutades" med blodklumpar. Nu sitter jag här och är gravid i vecka 32, så allting gick bara bra!
Men om du är orolig borde du ringa gyn-akuten!
Jag hade bruna flytningar i vecka 9-10...var orolig, så
jag gjorde ett VUL, och allt var helt ok...läkaren sa att
det kan vara "gammal" mens som kommer ut, eftersom det
inte kommer nåt nytt...
Mina små pyren lever och mår alldeles utmärkt, och nu
är jag i vecka 25
Om du har en gyn-akut i närheten, åk dit och kolla så
du slipper oroa dig... lycka till
Du KAN blöda gammalt blod (brunt) OCH även färskt blod då under början av din grav och då du skulle haft mens igenterligen.
Får du kraftiga värkar/smärta och massa blödning med klumpar ta snarast kontakt med gynakuten/bm.
OCH glöm aldrig att det är bättre att ringa en gång för mycket till din bm än en gång för lite.
Lycka till!
Vet faktiskt inte om vi har en gyn-akut här... Men det borde väl finnas antar jag. Är det vanliga akuten annars?
Näe, har inte mer ont än vanligt, dvs att det molar och drar lite, men det gör det ju alltid. Försöker hålla mig lugn iallafall. Kommer nog inte kolla upp det om det inte visar sig att det blir mer, dvs börjar blöda eller mer flytningar eller om jag får ont.
Sommarfluga: Vad skönt att höra. Grattis till stora magen nu då! Hoppas verkligen att detta bara är något kort som går över snart...
Jess: Okej, vad skönt att allt var bra! Å grattis!
Barbamamma:Ja, jag vet att jag borde ringa bm. Men jag vet att de bara säger att det är "Heeeelt normalt" att det blir så. Avvaktar nog en stund iallafall och om det krisar så åker jag in direkt utan att ringa innan...
Hej där!
Det är tydligen ganska vanligt att man blöder någongång, men så klart är du väldigt orolig så ska du åka och kolla med VUL. Man ser hjärtljud i v 9. Lycka till
När jag väntade min dotter fick jag små blödningar i v 7, och i v 9 fick jag en riktigt ordentlig störtblödning med klumpar (som troligtvis var levrat blod). Nu den här graviditeten fick jag en brun blödning i v 7 och VUL i v 12 visade på en aktiv liten krabat, så blödningar behöver ju inte betyda att något är fel eller kommer att gå fel. Men åk in akut om det är så att du känner dig orolig, bara det är en anledning att söka hjälp.
Önskar dig ett stort lycka till och jag hoppas att du får behålla den lill*.
Tack så mycket för alla stöttande ord!
Helt ärligt så tycker jag att du ska kolla upp det.
Jag fick som du i v 13 och blev avfärdad med att det var ingen fara med brunt blod osv osv.. ett par dagar senare slutatde det inte utan blev istället lite mer så jag åkte till gynakuten och det visade sig att fostret dött i v 9.
Jag läste en massa såna här trådar när jag var i din sits för att lugna mig själv och jag såg då att det var många som det gått bra för också. Jag håller tummarna för dig!
Mina: Å fy vad hemskt.... Beklagar verkligen det du varit med om.
Pratade med sambon nyss. Så nu är han oxå orolig.
Men jag har bestämt mig för att om det fortfarande är såhär imorgon så kollar vi upp det. Vi avvaktar ikväll. Om det skulle vara något så kan de ju ändå inte förhindra det...
Och jag hoppas att det inte är nån fara med dig.
Du kan väl skriva imorgon igen så vi får veta hur det går.
Tänker på dig
Mina78: Tack så mycket! Japp... lovar att jag skriver imorgon.
Måste försöka plugga lite nu ikväll oxå. Hur lätt kommer det bli? Men man får försöka. Jag går väl under om jag ska sitta och enbart tänka på detta nu hela kvällen.
Måste äta lite oxå. Illa mår jag fortfarande iallafall. Kanske är positivt? Kram till er alla!
Mina78: Tack så mycket! Japp... lovar att jag skriver imorgon.
Måste försöka plugga lite nu ikväll oxå. Hur lätt kommer det bli? Men man får försöka. Jag går väl under om jag ska sitta och enbart tänka på detta nu hela kvällen.
Måste äta lite oxå. Illa mår jag fortfarande iallafall. Kanske är positivt? Kram till er alla!
Baby jay: Jag har haft brunt i mina flytningar i ca 4 veckor. Ska till läkare på måndag men är så himla orolig för att det ska vara ett MA vilket jag tror efter att ha läst en massa inlägg här. Där jag bor så blir man inte trodd om man är orolig och vill göra ett VUL så därför känner jag att det inte är nån idé att ringa till KK och kolla om jag kan få en tid. Hoppas allt går bra för dig. Är i v. 10+6 (om allt är som det ska)
Floodan: Oj då... Hoppas verkligen att allt är bra med din bebbe. Du får vara extremt påstridig med vad du vill så du får göra ett vul. Kan du inte göra ett privat annars?
Idag har det iallafall inte varit något här, så jag känner mig lite lugnare idag. Hoppas ändå att allt är okej. Återstår att se....
Vad skönt att höra att det inte blivit värre iaf. hoppas allt är som det ska! Med dig också floodan.