• gemelli

Fått hjärnsläpp, vad skriver man på Tackkortet till BM?

Vad skrev ni?

• Svar på tråden Fått hjärnsläpp, vad skriver man på Tackkortet till BM?
  • Mrs Jane Doe

Tackkort till BM? Har jag aldrig hört talas om...

• gemelli
    Mrs Jane Doe skrev 2007-12-10 15:43:38 följande:
    Tackkort till BM? Har jag aldrig hört talas om...
    Vaaa en bild på underverket och ett tack... Skickar inte alla det?
  • kaveldun

Jag gav min bm (på MVC) en liten blomma och ett tackkort för att jag uppskattade att hon stöttat mig så himla bra när saker strulade. Tror att jag skrev något i stil med:

Tack för bra omvårdnad och stöttning, kram från (min sons namn) föräldrar

Hon blev jätteglad och jag tror inte själva formuleringen spelar så stor roll, det är ju själva tanken som räknas

Ett beibsleende kan lysa upp en hel dag!!
  • kaveldun

Fast jag skickade inget till BM på fl, det var kanske det du menade?

• vill ha fler barn

Jag gick i samtal hos min BM och sen hade jag henne på förlossningen. Då kändes det extra roligt att ge henne något och jag tyckte hon engagerade sig som en vän till hela familjen.
    hon fick en blomma första gågnen och ett brev där jag beskrev hur mycket hon hade hjälpt mig.
    Andra gången blev hennes sko fylld med mitt blod.
    Då fick hon ett presentkort på 300kr som uppskattades.
    men detta är för att hon engagerade sig så enormt.
    Och utan hennes hjälp så hade jag nog varit en spillra idag.

Min Bm fick en liten blomma med ett kort där jag tackade för kärleksfull omvårdnad!

• vill ha fler barn

...presentkort till en sportaffär till nya sandaler!

• gemelli
    Nissetroll skrev 2007-12-10 15:47:33 följande:
    Fast jag skickade inget till BM på fl, det var kanske det du menade?

Jag kommer skickat till båda BM (mvc o fl)

Fick sån otrolig kontakt med BM på förlossningen så henne vill jag verkligen tacka.

• Mrs Jane Doe
    gemelli skrev 2007-12-10 15:45:09 följande:
    Vaaa en bild på underverket och ett tack... Skickar inte alla det?
    Ehhh... nej... har som sagt aldrig hört talas om det...
  • kaveldun

Nu blev jag sugen på att skicka nåt till min bm på fl, hon var ju jättebra men jag tänkte inte på nåt sånt. Vi har tryckt upp julkort med vår son på, kan jag skicka ett fast han inte är nyfödd (jag menar, det var ju några månader sen han föddes)?

• gemelli
    Nissetroll skrev 2007-12-10 15:53:13 följande:
    Nu blev jag sugen på att skicka nåt till min bm på fl, hon var ju jättebra men jag tänkte inte på nåt sånt. Vi har tryckt upp julkort med vår son på, kan jag skicka ett fast han inte är nyfödd (jag menar, det var ju några månader sen han föddes)?
    Jaa det tycker jag absolut, skriv bara tydligen vilka ni är. Kan tänka mig att dom har nog svårt att komma ihåg en bland alla förlossningar  
    Mrs Jane Doe skrev 2007-12-10 15:51:16 följande:
    Ehhh... nej... har som sagt aldrig hört talas om det...
    Jag tycker det är Vett & Etikett att tacka för hjälpen man fått...
  • Mrs Jane Doe
    gemelli skrev 2007-12-10 16:00:03 följande:
    Jag tycker det är Vett & Etikett att tacka för hjälpen man fått...
    Ok... jag ser det mer som att BM helt enkelt gjort sitt jobb...

Jag skickar t ex inte tackkort till busschauffören som kör bussen jag åker med heller... eller affärsbiträdena i affären där jag handlar...
  • gemelli
    Mrs Jane Doe skrev 2007-12-10 16:05:31 följande:
    Ok... jag ser det mer som att BM helt enkelt gjort sitt jobb... Jag skickar t ex inte tackkort till busschauffören som kör bussen jag åker med heller... eller affärsbiträdena i affären där jag handlar...
    Hahahaha gemför du en förlossning med en bussresa...

Tänk om folk kunde uppskatta varandra lite mer. Ett Tack kostar verkligen inget, men som brukar uppskattas mycket.
    Föresten brukar jag även tacka en trevlig busschafför då och då oxå
  • kaveldun

Till Gemelli:Ja man kan ju inte begära att de ska komma ihåg alla. Tänkte dock att det nog kan vara kul för dem ändå, även om de inte kommer ihåg exakt vilka vi är.

• kaveldun
    gemelli skrev 2007-12-10 16:15:04 följande:
    Hahahaha gemför du en förlossning med en bussresa...Tänk om folk kunde uppskatta varandra lite mer. Ett Tack kostar verkligen inget, men som brukar uppskattas mycket.Föresten brukar jag även tacka en trevlig busschafför då och då oxå
    Jag gillar också att tacka för saker som jag uppskattat. Jag har tex gett små blommor/kort/presenter/dagens ros till extrainsatt tid hos tandläkaren, någon sjukvårdspersonal som tagit sig extra tid och omtanke, ledare på babysim och babysång, en som stannade sin bil när min bil kokade etc etc.

Passar också ofta på att tacka trevlig personal i tex affärer, folk som håller upp dörrar etc.
  • Juice

gör nå roligt rim...nåt annorlunda..inte bara tack..

• andah

Vi skickade till bm på mvc och de som varit med under fl. Till fl-personalen skrev vi något i stil med:

"Tack för all hjälp och ert stora stöd när vår son (namn) föddes den (datum) Trevlig sommar (God jul passar väl bättre nu) Våra namn"

Vi skrev på ett kort med en bild på sonen på.

Jag tror självklart inte att de kommer ihåg alla de hjälpt att föda, men jag tror ändå att det är kul att få ett kort!

• canmamma

Vi gav ett tackkort där vi försökte beskriva hur viktig hennes roll hade varit för oss. Sedan gav vi också en bok (Lennart Nilssons "A Child is Born") till mottagningens lilla bibliotek.

• gemelli
    canmamma skrev 2007-12-10 16:29:01 följande:
    Vi gav ett tackkort där vi försökte beskriva hur viktig hennes roll hade varit för oss. Sedan gav vi också en bok (Lennart Nilssons "A Child is Born") till mottagningens lilla bibliotek.
    Åååå det var jättegullit gjort...
Svar på tråden Fått hjärnsläpp, vad skriver man på Tackkortet till BM?