• Anonym

Belopp varken reserverat eller draget efter jag köpt en tröja

Hej!

När man handlar med sitt kreditkort så kommer ju beloppet alltid upp under reserverat direkt efter köpet, för att sedan dras på kontot på riktigt.

Jag var och köpte en tröja i söndags och fick ett kvitto.

När jag idag kollar på min internetbank är beloppet varken draget eller reserverat och när jag tittar efter så har jag bara fått ett kvitto, inte något kontokortsslip... hmmm..

Tror ni något blivit fel så beloppet inte blivit draget?? Eller är det vanligt att det reserveras sent?

• Svar på tråden Belopp varken reserverat eller draget efter jag köpt en tröja
  • MeNoLike

om de har sån gammal kortdragare kan det ta några dagar extra

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Anonym

nu vid julhandeln kan det ta några dagar innan det resaveras......

• Anonym

Det är NK, tror inte dom har någon gammal kortdragare...

• Anonym

Jag har varit med om att det reserverats sent, o så var det ju söndag för din del. Så vem vet, håll koll ett par dar. För jag gissar att du itne komemr gå tillbaka o kolla med butiken. Det skulle itne jag heller gjort.

• 08Pappa

jag skulle kunna tänka mig att dom inte har direktkontakt med banken och att det därför blir sådär.

Har hänt mig ett par ggr också. Senast när jag åkte båt till Åbo och handlade på båten. Det tog nog tre-fyra dagar innan det syntes på kontot.

• Anonym
    Anonym skrev 2007-12-10 15:53:57 följande:
    Jag har varit med om att det reserverats sent, o så var det ju söndag för din del. Så vem vet, håll koll ett par dar. För jag gissar att du itne komemr gå tillbaka o kolla med butiken. Det skulle itne jag heller gjort.
    hehe.. knappast att jag går tillbaka...

sånt kvittas i längden, ibland har man otur ibland tur
  • Anonym

jobbar själv i butik & hos oss får man ingen kontokortsslip när man handlar med kort & det e på dom gamla sånna man får en sån slip.
    har själv kreditkort o det kan ibland tagit några dagar innan det dragits från det kontot.
    Det e bara måndag idag så vänta o se i slutet på veckan

• Anonym

hehe när är det min tur att få tur... :)

• Annamaja

ja nu runt jul kan det strula väldigt mycket. Jag råkade ut för att en klänning jag köpte innan jul för 1000kr inte drog förrens efter 2 månader. Och det är enligt många turer med banken väldigt vanligt. speciellt runt jul. Men visst kan det ha blivit fel också. Det har jag också råkat ut för.

Det är inte alltid man får något extra kvitto för att man betalar med kortet. Det beror på om dom har en extra dosa som är kopplad till en telefon, en dosa som kassörskan har bakom kassan som hon drar kortet i. Eller om dom drar kortet på själva kassan. Dras det på själva kassan får man normalt endast ett vanligt kvitto.

• Anonym
    Anonym skrev 2007-12-10 15:55:45 följande:
    jobbar själv i butik & hos oss får man ingen kontokortsslip när man handlar med kort & det e på dom gamla sånna man får en sån slip. har själv kreditkort o det kan ibland tagit några dagar innan det dragits från det kontot. Det e bara måndag idag så vänta o se i slutet på veckan
    JAha.. ok. Men känns så konstigt att det inte ens reserverats. Allt jag nånsin har handlat har ALLTID reserverats sekunden efter... även om det rä söndag.
Svar på tråden Belopp varken reserverat eller draget efter jag köpt en tröja