• Peter73

vätskefylld blåsa runt fostrets huvud

Hej!

När jag och min flickvän var på ultraljud så fick vi reda på att fostret hade en vätskefylld blåsa till höger om huvudet.
    Vi fick en remiss till östra sjukhuset i gbg där dom har tagit fostervatten prov. Läkarna vet inte riktigt vad det kan vara för fel för det ser inte ut som vanligt när det är ett kromosonfel. Har någon varit med om nåt liknande? För vi är båda väldigt oroliga nu när vi väntar på svaren från fostervattenprovet.

• Svar på tråden vätskefylld blåsa runt fostrets huvud
  • Sweetangel78

Jag har tyvärr inget svar på vad det kan vara.. men jag vill sända styrkekramar till er. Hemskt att få reda på att något är fel och sedan behöva vänta på svar så länge.
    ***Kram till er***

• Peter73

Tack så mycket det var snällt av dig.
    Kram

Singoalla78 skrev 2007-12-10 18:03:12 följande:
    Jag har tyvärr inget svar på vad det kan vara.. men jag vill sända styrkekramar till er. Hemskt att få reda på att något är fel och sedan behöva vänta på svar så länge. ***Kram till er***
  • Barbamama

Har inte varit med om något liknande, men jag håller tummarna för att det inte e nåt farligt iaf!!!

• Peter73

Tack så mycket!

Barbamama skrev 2007-12-10 20:02:37 följande:
    Har inte varit med om något liknande, men jag håller tummarna för att det inte e nåt farligt iaf!!!
  • Stora Gosan

bra att de kollar upp det. Kan ju vara något helt ofarligt. Hoppas det. Kramar och lycka till! Håller tummarna

• Peter73

Tack så mycket!

Stora Gosan skrev 2007-12-10 22:45:16 följande:

bra att de kollar upp det. Kan ju vara något helt ofarligt. Hoppas det. Kramar och lycka till! Håller tummarna
  • Tjejan83
    Peter73 skrev 2007-12-10 17:51:15 följande:
    Hej!När jag och min flickvän var på ultraljud så fick vi reda på att fostret hade en vätskefylld blåsa till höger om huvudet.Vi fick en remiss till östra sjukhuset i gbg där dom har tagit fostervatten prov. Läkarna vet inte riktigt vad det kan vara för fel för det ser inte ut som vanligt när det är ett kromosonfel. Har någon varit med om nåt liknande? För vi är båda väldigt oroliga nu när vi väntar på svaren från fostervattenprovet.
    När min lillebror låg i magen såg de något liknande och kallade det för cysta. Mamma blev livrädd och tänkte direkt cancer. Efter ett par veckor hade det dock försvunnit, var absolut ingenting farligt, bara en vätskeansamling. Idag är lillebror 12 år och frisk som en nötkärna.

Lycka till!
  • Peter73

Hej!

Vi fick svar på vårat snabbtest från fostervattenprovet idag, läkaren ringde upp oss och sa att det inte var några kromosomfel. Det tar ytterliggare ett par veckor innan svaret på odlingsprovet kommer men det ändå otroligt skönt att det första provet var possitivt.

Tack så mycket till er som svarat på vårat inlägg!!
    Kram

• Viggo och pyrets mamma

Ville bara säga att det hålls både tummar och tassar för er här också för att allt ska vara bra!

• Peter73

Tack så mycket det värmer!
    Tindras faster skrev 2007-12-11 15:38:55 följande:

Ville bara säga att det hålls både tummar och tassar för er här också för att allt ska vara bra!
  • Stora Gosan

Skönt! Håller tummarna!!!

Peter73 skrev 2007-12-11 15:34:23 följande:
    Hej!Vi fick svar på vårat snabbtest från fostervattenprovet idag, läkaren ringde upp oss och sa att det inte var några kromosomfel. Det tar ytterliggare ett par veckor innan svaret på odlingsprovet kommer men det ändå otroligt skönt att det första provet var possitivt.Tack så mycket till er som svarat på vårat inlägg!!Kram
  • Sweetangel78

Vill bara säga att jag håller allt som går att hålla ..Att nästa svar skall vara positivt och bra med!
    Kram kram till er båda!!

Svar på tråden vätskefylld blåsa runt fostrets huvud