• Nette

Ont i brösten trots att jag slutat amma.

Jag slutade amma min dotter för ca 2 månader sedan men mitt ena bröst ömmar fortfarande. Det ömmar och käns iblan som när man inte fått tömma på ett tag (när man ammar) Fler som har eller har haft så?

Kan tillägga att jag ammade i 2 år och 10 månader

/ Nette

• Svar på tråden Ont i brösten trots att jag slutat amma.
  • Mallory

Jag ammade i 8 mån och slutade i sommras, jag kan fortf känna ibland, och ibland trycker ja ut lite i duschen, inte alls ofta men om de känns att de behövs, de blir ju bara nån droppe, på ena brösten är det genomskinligt nu, på andra är det inte de o det är nog det bröstet som värker till o från mest!

Hörde att man kan ha så här flera år.

]Älskar mina pojkar [
  • champion

Jag hade det; fast inte två månader efteråt förstås... men du får väl pumpa ur det rejält en gång.
    Kanske tar längre tid för brösten att ställa om sig efter så lång amning?
    Annars: Ring MVC. Finns tabletter som stoppar mjölkproduktionen!

• Nette

Men jag har ingen mjölk......

• Mallory
    Nette skrev 2007-12-10 18:41:11 följande:
    Men jag har ingen mjölk......
    Inget som kommer ut när du trycker lite?  För ja har inga mängder kanske en droppe o det värker iaf
    ]Älskar mina pojkar [
  • RiaRa

Jag slutade amma i julas (06) och hade i höstas stora problem med smärta i brösten och samtidigt kom små droppar av bröstmjölk då jag pressade lite. Det gick så långt att jag trodde jag hade bröstcancer eller inflammation i dem.

Sedan avtog smärtan och nu känner jag sällan att det gör ont. Dock kan jag fortfarande pressa fram nån mjölkdroppe då och då...

• champion

Nette - det är inte helt "stopp" då? mjölkstockning alltså...
    ring Mvc, de vet bättre

Svar på tråden Ont i brösten trots att jag slutat amma.