könsbestämning vid ultraljud!
hej! jag undrar om man har rätt att veta könet på barnet vid ultraljud?
här i värnamo säger dem att de inte säger vad det är för kön, om de till o med skulle se det! hur funkar det i andra kommuner?
undrande
hej! jag undrar om man har rätt att veta könet på barnet vid ultraljud?
här i värnamo säger dem att de inte säger vad det är för kön, om de till o med skulle se det! hur funkar det i andra kommuner?
undrande
Här i sthlm där jag går så säger dom!
Vart går du jag ska göra ultraljud på karolinska/huddinge sjukhus och där står det att dom ej kollar kön.
Här i örebro så får man veta om man vill (vi väntar en pojke ).
På gotland (där jag kommer ifrån) säger de inte.
Vi frågade och fick veta (Karlstad).
Men kan ni inte hålla ut då och boka ett riktigt könsul i vecka 23-25 ist??
Det står så på pappret men det skulle vara kul att höra om nån fått veta det ändå.
jönköping säger inte skitsurt men åkte till stockholm! tycker det är en rättighet
Någon som veta på Södersjukhuset?
Hej
Jag gjorde UL på huddinge och vi frågade, tyvärr kunde dom inte se för dottern låg med benen i kors, men dom försökte säkert i 10 min innan dom gav upp. Gjorde UL i maj i år
Vi fick veta på Huddingesjukhus.
Hattifnattan när gorde du ultraljud?
Har två barn. De talade inte om det på Huddinge. Pga av att de tycker att det är för tidigt i v. 18. Vi gick privat med bägge barnen och kollade i stället.
Jag fick veta vid ett akut-UL pa Huddinge när jag var i vecka 19-20.
I Värmland (Karlstad KK), får man veta kön om man själv frågar. Annars säger de inte.
i norrköping får man inte veta... därför har vi bokat ett extra tillväxtultraljud i vecka 24 där vi ska få veta kön och få lite mer privat tid till kompisen i magen
den tiden man får genom vården är ju till för att kontrollera och utföra mätningar och inte alls för oss föräldrar som vi ju gärna vill tro
så boka ett datum för köns-ul så får ni tid och bilder och filmer och veta kön, ja allt vad ni önskar och vill lägga ut pengar på..
lycka till!
Bellanros, jag gjorde mitt i v.19.
......i juli i år
Ok för jag har räknat ut att jag gör mitt i vecka 19+5 så då borde dom se.