• Öländskan

Trygghansa barnförsäkring-ADHD

Hejsan jag har en son på snart 2 år som habiliteringen precis startat en utredning på eftersom dom misstänker ADHD och kanske också med autistiska drag.
    Vi har en trygghansa försäkring med plus försäkring, där jag har för mig att även adhd är en ersättningsbar diagnos.
    Tänkte höra med er som har den, har ni fått ut någon ersättning tex vid vårdbidrag, går inte försäkringen in där och stödjer, eller är det bara andra sjukdommar.
    Har ni fått någon annan hjälp någonstans ifrån så skriv gärna ner det.
    Försöker få ett grepp om situationen och ta reda på så mycket jag kan.
    Tack på förhand.

• Svar på tråden Trygghansa barnförsäkring-ADHD
  • Majsan70

Jag har inte den xtraförsäkringen på min son, men den har löst ut i allafall eftersom det fanns finstilt på villkoren. Han har en blandad diagnos iofs, men vi får ersättning varje månad som matchar beloppet vi får i Vårdbidrag.

Har du ringt på pratat med en handläggare?

• Öländskan

Nej jag har väntat med det eftersom han inte har diagnosen än.
    Kopplade ni in försäkringsbolaget redan under utredningen?

• Majsan70
    Öländskan skrev 2007-12-10 21:17:30 följande:
    Nej jag har väntat med det eftersom han inte har diagnosen än.Kopplade ni in försäkringsbolaget redan under utredningen?
    Vi gjorde en förfrågan när vi fått tankegången under utredningen. När utredningen var klar så sökte vi vårdbidrag o när det var helt klart, så anmälde vi med alla papper till TH. Där gjordes utredningen snabbt o lätt o vi fick pengarna retroaktivt från första perioden.
  • Öländskan

Det låter bra, det vi har haft med TH att göra har alltid gått snabbt och bra, jag hoppas det blir samma nu.
    Jag tänkte att jag skulle vänta tills vi hade diagnosen, men det är kanske lika bra att ringa och prata med dom nu.
    Får jag fråga hur mycket vårdbidrag ni har och hur mycket får ni hjälp med från TH?
    Du behöver inte svara om du inte vill.

• Majsan70
    Öländskan skrev 2007-12-10 22:05:00 följande:
    Det låter bra, det vi har haft med TH att göra har alltid gått snabbt och bra, jag hoppas det blir samma nu.Jag tänkte att jag skulle vänta tills vi hade diagnosen, men det är kanske lika bra att ringa och prata med dom nu.Får jag fråga hur mycket vårdbidrag ni har och hur mycket får ni hjälp med från TH?Du behöver inte svara om du inte vill.
    Vi har ett kvarts vårdbidrag och får motsvarande del från TH hela tiden vi uppbär vårdbidrag.

Vi skall snart in för prövning av vårdbidraget igen, men jag är lite osäker på om vi får fortsatt eftersom sonen blir 16 år till våren. Å andra sidan är sonen långt ifrån bra och det kommer vara en kamp tills dess han gått ut gymnasiet.
  • yrrol1

hej majsan70
    är det för diagnosen adhd som ni fått ut lite försäkringspengar?
    vi har ochså trygghansa holmia barnförsäkring men ingen plus försäkring

Svar på tråden Trygghansa barnförsäkring-ADHD