• turia

hjälp mitt ansikte e så torrt

Va sjutton ska man göra, inget snyggt när man ska he på puder ser ju inte klokt ut!!
    Så har ni nån superkräm/natt/huskur?
    peela?

• Svar på tråden hjälp mitt ansikte e så torrt
  • Meus Veritas

Jag har ett supertips
    Jag hade för en vecka sen så torr hud att hela ansiktet stramade o huden krakilerade.
    Använde sonens elcoln (hydrocortison) i ansiktet övernatten och på morgonen var jag len som en baby stjärt i ansiktet Det kan man kalla mirakel

• turia

nja.. kortison låter jag nog bli..(men tack ändå )
    Nåt annat tips?

• Piipen

Har samma problem... tog vanlig hudsalva blandat med lite helosansalva.
    Funkar ganska bra på mig då jag har ett "skadat" ansikte samtidigt som det är torrt... Akta ögonen bara.

• Redneck Piece Of  White Trash

jag har samma problem som dig just nu.. aloe vera brukar hjälpa.. har även haft vaselin hehe..men det bästa brukar vara ansiktsmask utav flytande honung.. Man låter det sitta på i 10-15min.. Det har hjälpt mig de flesta gångerna iaf

• Indianica

Du kan testa Locobase repair (apoteket) på "fnas" och jag gillar en medicinsk kräm som heter Prppyless ifrån apoteket, den är som en tunn lotion som ger hur mkt fukt som helst, utan att kladda. Testat dyrare saker, men detta funkar bäst för mig

• anneliesb

Gör en ordentlig peeling, så alla gamla avflagade celler förvinner!

• Babychick

Jag kan varmt rekommendera Bodyshops Hemp face protector!!

Dr phil gives mä da thrill
  • toy

Det enda som hjälper mitt torra ansikte är att peela en gång i veckan och därefter lägga en riktigt fet mask. Sedan smörjer jag även in mig morgon och kväll, jag använder främst decleors produkter men dem är lite dyra så när det är bistra tider handlar jag krämer på apoteket (se Indianicas tips).

• toy

och när jag sminkar mig... för att vara säker på att inte få fnaslooken använder jag mig av en primer. Smashbox photo finish är jättebra!

• thesmokejumper

Köp produkter för torr hud, exuvance har dom bästa produkterna man kan tänka sig, dessutom blir huden helt underbart silkeslen... Synd att det ska va så dyrt bara =(
    Gör ansiktsmask och peeling 1 gång i veckan. Just ja, makeup store har bra hudvårds produkter!

Svar på tråden hjälp mitt ansikte e så torrt