• Malena79

Nån som har en husqvarna tvättmaskin

Vår tvättmaskin började precis larma och angav  E 70. När jag stoppade den stod det E 40 istället. Vill ju inte ringa fastighetsägaren imorrn om det är nåt löjligt fel som jag kan fixa själv. Nån som vet vad felkoderna står för. Har ju tyvärr ingen bruksanvisning och har sökt på husqvarnas hemsida redan

• Svar på tråden Nån som har en husqvarna tvättmaskin
  • SVejsan

Är det eran egna tvättmaskin eller hyreshusets?
    E-40 brukar på AEG/ELECTROLUX/Husqvarna vara att dörrn stänger inte ordentligt... Och de återanvänder ju mycket koder och delar mellan maskinerna...

Har ni gjort alla standard saker? Dvs rensa alla filter både inkommande(vattenintag) och utgående (det vanliga filtret). Samt brutit strömmen och slagit på igen?

Sedan tycker jag att man hur som helst alltid kan ringa och fråga Husqvarna/Electrolux om vad koderna egentligen står för..

• Malena79
    SVejsan skrev 2007-12-11 10:21:42 följande:
    Tolka tex www.leasy.se/support/vanliga-fraagor-hjalp-ti...Tvättmaskinen startar inte och ger bara ifrån sig ett klickande ljud (felkod E40-E45 på displayen) Det är något fel på dörrlåset/pressostaten---Tvättmaskinen tvättar inte rent och värmer inte (felkod E60-E71 på displayen) Det är något fel på värmeelementet/temperaturgivaren
    Åh tack så mycket för tipset. Ska prova lite nu
Svar på tråden Nån som har en husqvarna tvättmaskin