• liten kotte

när fick ni era första graviditetstecken?

skulle vara intressant att veta lite om era allra första symtom. vad hade ni för några och hur tidigt kom dom?

• Svar på tråden när fick ni era första graviditetstecken?
  • zussieq

Hej

Jag trodde att jag hade magsår o jag hade ett väldigt dåligt humör, jag var super känslig, tålde ingenting.

Ringde sjukvårdsrådgivningen o undra vad det kunde vara med min mage, o hon sa att kan du vara gravid o ja sa nej jag äter p-piller + att jag har haft mens. Hon tyckte att jag skulle göra ett test iaf innan jag sökte för min onda mage, så jag traska till apoteket köpte det billigaste testet, o tänkte ha nu ska du få se att jag ej kan vara gravid

tog upp det med min sambo att jag ska göra ett test imorgon o han trodde inte heller att det skulle visa nåt.

kl 5 på morgonen vaknade jag av att jag var kiss nödig pluset kom på en gång paff men en glad sanna gick till johan o sa Du ska bli pappa o han yrvaken la på ett leende som var guld värt, vi tänkte aldrig på abort el så det bara kändes så rätt ifrån början. visst oroar vi oss för ekonomi osv men de får lösa sig är nu i v 26+5

sanna

• zussieq

oj förlåt glömde skriva att jag fick reda på att jag var gravid i v 6 sanna

• Goliz

Innan jag plussade så tyckte jag att jag kände alla lukter så otroligt mycket (v5), det var då jag började misstänka att jag var gravid...

• karsu

Ja, brösten är det som jag har märkt det på. Och välditg svälld mage. Fast den har börjat lägga sig nu tack och lov. Sen vecka 8 har jag också börjat få problem med illamående.

• O Hanna O

Hm...kom på att jag va gravid i vecka 8...började med illamånde och va så trött så jag knappt orkade jobba! SEN MÅDDE JAG ILLA TILL VECKA 22...

Och just ja...brösten gjorde så ont!

• JLS

Mitt första tecken förutom utebliven mens var molvärk, hade som lite mildare mensvärk som höll i sig ett bra tag. Sedan kom illamåendet och den extrema tröttheten och brösten växte och blev lite mer ådriga och även händerna har blivit mer ådriga

• Lilla Pruttan

Första tecknen var att jag fick gå upp och kissa på nätterna - trodde dock att jag fått urinvägsinfektion trots att det inte sved... och sen att brösten spände vilket jag trodde berodde på att min oregbundna mens var på gång. Men icke. Var då i v 5.

• buffybus

första symptomet va mensen såklart.. =) men sen va det en annorlunda känsla dagen innan jag plussade...kändes som det va min tur helt enkelt...o visst va det de... sen sväva jag på rosa moln ett tag och kände inget speciellt... och sen kom kräkningarna och varade till v20... gick ner i vikt o blev sjukskriven

BF 11 feb =)
  • Firstandhappy

hade inga direkta symptom mer än att mensen var en dag försenad, jag är alltid punklig som en klocka annars.. testade på BIM+1

• JLS
    Lilla Pruttan skrev 2007-12-10 23:43:14 följande:
    Första tecknen var att jag fick gå upp och kissa på nätterna - trodde dock att jag fått urinvägsinfektion trots att det inte sved... och sen att brösten spände vilket jag trodde berodde på att min oregbundna mens var på gång. Men icke. Var då i v 5.
    Ja just det, kissa om nätterna var också ett tidigt symptom för mig. Vaknar aldrig annars om nätterna och måste kissa men precis som du hade jag också behov av att kissa
    Vårt lilla mirakel...
Svar på tråden när fick ni era första graviditetstecken?