Har du köpt bilbarnstol på Jula?
Ja, som rubriken lyder: Har du köpt bilbarnstol på Jula? Tänker främst på den för 9-36 kg.
Är du nöjd/missnöjd? Varför?
Ja, som rubriken lyder: Har du köpt bilbarnstol på Jula? Tänker främst på den för 9-36 kg.
Är du nöjd/missnöjd? Varför?
puff
HAr inte det, och vet inte vilken det är..Men har några frågor du kan tänka på.
Är den bakåtvänd? om inte, hur gammal är din dotter? ÄR den godkänt enligt samma regler som barnaffär bilstolerna?
tittade på den, det är en bältesstol. På bild såg den ok ut, men kom ihåg att inte använd en framåtvänd stol innan barnet har VÄXT ur den bakåtvände. (vet inte hur gammal din dotter är)
forlåt att jag skrev dotter, blev lurad av stolryggen bakom
Det är inte en stol för er. HAn är allt för liten..MEn det är kanske inte ni som skal ha den?
stolen vi har kollat på är för 9-36 kg, han väger ca 11 kg så det borde väl gå bra. den är E-godkänd.
är det inte bältesstolen? det är den enda jag hittade..Årsken till att det står 9-11 på den är att den är inte producerat för sverige. I andra länder vänder man barnet runt 1 års ålder, det skal man inte göra före efter 4 års ålder, så länge barnet inte växer ut stolen. (benen är INTE inräknade)
9-36 menar jag
Om stolen är till ditt barn så ska ni inte köpa den. Man ska använda bakåtvänd bilbarnstol till 4 års ålder. Vissa stolar man kna köpa kan vara från 3 år, men dom skyddar inte barnet lika bra.
Har precis varit i kontakt mede Jula och den får enbart användas framåtvänd, så det är inget för oss! Tack för svaren!
varsågod!
Det är ofta erbjudande på bilbarnstolar som då kostar runt 2000 (1800 och uppåt). Satsa på en sån.