• Anonym

Hur lång tid brukar det ta innan hemorrojder försvinner?

Jag har köpt en salva från apoteket Xyloproct som ska vara bra mot hemorrojder. Hur lång tid brukar det ta tills de försvinner? Kan det ta bara nån dag eller tar det flera veckor? Det står inte på bruksanvisningen utan att man bara ska använda det i högst 3 veckor. Vill ha bort det nu!! Står fan inte ut.

• Svar på tråden Hur lång tid brukar det ta innan hemorrojder försvinner?
  • Tittiio

de behöver inte försvinna..jag har haft min i 1 1/2 år nu. Salvan lindrar bara, den gör så att du inte märkar av det. Men de är fortfarande kvar. Men vissr det finns ju en chans att de försvinner, olika från person till person...

• Anonym
    Anonym skrev 2007-12-11 10:53:27 följande:
    Jag har köpt en salva från apoteket Xyloproct som ska vara bra mot hemorrojder. Hur lång tid brukar det ta tills de försvinner? Kan det ta bara nån dag eller tar det flera veckor? Det står inte på bruksanvisningen utan att man bara ska använda det i högst 3 veckor. Vill ha bort det nu!! Står fan inte ut.
    den försvinner väl inte? jag använde den också, men för mig krympte den lite grann bara.. så det kommer nog inte att försvinna helt..
  • Anonym

Jag har råkat ut för detta elände både innan graviditeten och under men båda gångerna har det försvunnit efter max 3 veckor när jag behandlat med Xyloproct. Använd även supparna som finns att köpa. De är väldigt obehagliga men effektiva.

Lycka till!

• Anonym

Jag fick också dessa hemska saker när jag vart gravid för 4 år sedan, och de har inte försvunnit :(
    Riktigt jobbigt är det!!

Svar på tråden Hur lång tid brukar det ta innan hemorrojder försvinner?