Fy f*n, stinker av döda möss!
Fy alltså... sen i lördags har det verkligen luktat illa i våra (vårt och dotterns) sovrum! Vi har haft anticimex ute då vi hörde råttor/möss i väggarna/taket i just de rummen. De la ut lite råttgift där vi trodde djuren passerade ut/in. Nu har inte ljuden hörts på ett tag faktiskt, så jag misstänker att de dött och att det är det som luktar. Verkar ju logiskt eller hur? Men fy fan (ursäkta språket) vad det luktar illa!! Vad gööör man? Vi kan inte sova där inatt, måste flytta ut till nåt annat rum. Kräks bara jag tänker på lukten... Min man letade på vinden men hittade inget lik, de ligger förmodligen i väggen eller under isoleringen. Fy sjutton, så här vill jag ju inte ha det. Har aldrig sett nån inomhus. Vi har katt så han tar några har jag sett (utomhus dock), men jag får väl lägga ut några fällor på vinden och hoppas de hamnar där om det är några kvar.
Har ställt ut en skål med ättika, har för mig att det kunde ta bort lukter, men jag vet inte. Några andra tips, både mot lukten och mot att få dem i ytterväggar/tak?
Tackar...