• Anonym

Muskelsvag och mjölksyra.. Vad är det för fel?

Jag har gått på utredning hos läkaren en längre tid nu, men det har hittils inte kommit fram något. Jag börjar faktiskt bli rädd att det är något allvarligt

Mina symptom är
    *problem med i stort sett de flesta kognitiva funktionerna, speciellt vid trötthet

*extrem trötthet, sover aldeles för mycket

*yrsel vid ansträngning

*en enorm muskelsvaghetskänsla i armar och ibland lår, oftast efter någon form av fysisk ansträngning. Sitter i flera veckor i sträck när det väl kommit. Har en känsla av mjölksyra efter minsta lilla anstränging

* Blir sämre av fysisk och mentalt krävande aktviviteter. Kan bli helt symptomfri efter längre tids vila men det kommer tillbaka så fort jag försöker leva normalt igen

Någon som känner igen detta och kanske kan ge nått tips eller råd? Är 25år och känner att mitt liv är slut pga dessa begränsningar, orkar snart inte mer..

• Svar på tråden Muskelsvag och mjölksyra.. Vad är det för fel?
  • Anonym (Lika)

Hej.
    Jag känner defentitivt igen mig ,,tänkte att det har med att jag nyligen fått mitt tredje barn (jag är nu 33) men det ger sig liksom inte.
    Jag tycker det är väldigt enerverande och lite läskigt med.
    Jag hoppas du får ngn diagnos snart ,det vore väldigt intresant att höra vad det kan vara.

• Anonym

Beklagar att du är i samma sits Har du varit hos läkare? Problem med ämnesomsättningen kan man ju få efter en graviditet och det kan te sig så här. För min del är det redan kollat, men tänkte mer för dig?

• Anonym

Hur är det, har de kollat näringsbrist på dig?

Mineraler och vitaminer är jätteviktiga för hälsan.

• Anonym (Lika)

hmm nej det har jag inte kollat faktiskt gjorde det ett tag före min grav så det har jag inte ens tänkt på.
    Vad har de uteslutit i ditt fall då?? Man funderar ju på så mycket hemskt ,,,

• Anonym

De har tagit prov på ämnesomsättning, de har kollat alla vitaminer/mineraler, gjort en skallröntgen, EKG, och gjort yrselutredning. De har kollat efter infektioner..Gjort neurlogisk standard undersökning. Inget har de hittat.. Har även skickat mig på utredning på psykiatrin för att se om det är stress, depression eller ångest, men det förklarade inte heller mina problem. Min läkare sa nu att jag måste rikta in mig på det är något ovanligt och därför blir svårare att hitta. Det känns hoppplöst nu, mitt liv rinner iväg och ingen hittar vad som är fel..

• Anonym

Ja eftersom dina värden med vitaminer och mineraler är bra, vilket kan ge sådana här symptom så far mina tankar vidare till MS. Har de kontrollerat det ?

• Anonym

Nej MS är nog inte kollat. Tror det görs genom ryggmärgsprov så det borde jag ju veta Har själv tänkt tanken men slagit bort den, tänkt att jag inte har typiska MS-symptom. Gud vad skrämmande! Jag ska ha hela livet framför mig! MS känns som en dödsdom

• Anonym (Lika)

mm , jag lider med dig!!!

• Anonym

Har läst lite nu om MS och ja, det är ju inte helt omöjligt..

Men är det någon här med MS som vet om man kan ha MS trots att man klarat en neurologisk undersökning utan anmärkningar? När undersökningen gjordes så hade jag inte symptom just i den stunden, så läkaren såg varken något med balans, känsel eller muskelstyrkan.
    Muskelstyrkan kollades bara tex genom att jag skulle pressa hand mot läkaren osv. Känns dumt, för det råkade bara vara en bra dag då...

• Anonym

Eller har de kollat upp Borelia och andra fästingsjukdomar?

• Anonym
    Anonym skrev 2007-12-12 09:48:20 följande:
    Eller har de kollat upp Borelia och andra fästingsjukdomar?
    De har tagit blodprov för att kolla borrelia, men det syntes inget där heller

Har idag enorm träningsvärk i låren för att jag gick i en låg 4stegs trappa igår Känns som att mina muskler förtvinar mer för varje dag som går trots att jag rör mig varje dag..
Svar på tråden Muskelsvag och mjölksyra.. Vad är det för fel?