• Prinsessan Viktoria

tips på skötbädd?

Hejsan
    Jag och sambon har köpt en begagnad skötbordsbyrå.
    (Länkar till en blocket annons , inte min, för att ge en helhetsbild av skötbordet.)
    http://www.blocket.se/vi/14393511.htm?ca=11_s
    Det är Ikeas DIKTAD, som utgått från deras nuvarande sortiment.
    Jag ska måla om den i vitt och behöver nu tips på fina skötbäddar.

Gärna med länk.

Tack på förhand

• Svar på tråden tips på skötbädd?
  • AnniPanni

Jag hade en vanlig skötbädd ifrån Babyprffsen när jag hade mitt diktad skötbord. Alltså ungefär ett sådant som fanns på bilden du länkade till. Lite tjockare med uppåtgående kanter och det fungerade hur bra som helst. Det finns ju bredare skötbäddar också men det var smidigt att ha den där lilla ytan brevid, asken för våtservetter passar perfekt där.

• äppelmos

babyland har praktiska med 3 upphöjda kanter för 219 kr

• liv10

kan tillägga att vi hade en uppblåsbar innan, men den fick pyspunka på varenda sida.....

• Prinsessan Viktoria
    Hejsan på er!
    Tack för era svar.

Liv10:
    Pyspunka?Jaså vad trist tyckte den verkade smidig?.
    Gillade verkligen de prickiga.
    Ska överlägga med sambon vad han tycker om de.

AnniPanni:
    vad betalade ni ca för eran?
    Blir nog modellen mindre en bred verkar klumpigt.
    Den Liv10 tipsade om går på 400:- är det i den prisklassen eller?
  • Kaldorei

finns ju sånna som inte e uppblåsbara, sån vill jag köpa sen, u har vi fått en uppblåsbar, dem e ju inte jättebilliga dem där med skumgummi i.
    Men, dem med skumgummi i e ju oftast rätt fult mönstrade(om man nu inte köper en dyr variant förstås) så jag tänkte isåfall hitta nån fin vaxduk på metervara å sy nytt överdrag till den =)

• AnniPanni
    Prinsessan Viktoria skrev 2007-12-12 00:43:41 följande:
    Hejsan på er!Tack för era svar.Liv10:Pyspunka?Jaså vad trist tyckte den verkade smidig?.Gillade verkligen de prickiga.Ska överlägga med sambon vad han tycker om de.AnniPanni:vad betalade ni ca för eran?Blir nog modellen mindre en bred verkar klumpigt.Den Liv10 tipsade om går på 400:- är det i den prisklassen eller?
    Oj nu var det ett tag sen jag kollade på just skötbäddar men om jag inte är helt ute o snurrar nu så kostar väl babyproffsens/babylands lite tjockare skötbäddar runt 250-300kr.
    Det varierar ju lite beroende på typ. Polkadot har de på babyproffsen också, de ärlite dyrare. Väldigt söta dock
    Jag har en hemmagjord skötbädd den här gången då vi har ett SEGR vägghängt skötbord, där får man med en skumgummibädd som är speciellt måttad efter skötytan. Håller på och syr ett överdrag till den nu i lite vaxat bomulsstyg.
  • Sandra och Frippe

hej!
    vi har köpt ett vägghängt skötbord från barnens hus,och en uppblåsbar madrass från ikea, tyckte vi var jättesmarta men är det inte meningen att man ska kunna fälla upp bordet med madrassen i?? Dels så kan vi inte ha den full med luft för då får den inte plats.Dels glider ju ner under bakom bara! Meckigt att lyfta ur efter varje byte sen....

Nån som har förslag?

• Sandra och Frippe

Satt iof i nått blått liggunderlagsmässigt i bordet vid leverans fastsatt med kardborre...men det verkar ju oskönt att ligga sirekt på det. Även med handduk.
    Sandra och Frippe skrev 2007-12-12 08:27:59 följande:

hej!vi har köpt ett vägghängt skötbord från barnens hus,och en uppblåsbar madrass från ikea, tyckte vi var jättesmarta men är det inte meningen att man ska kunna fälla upp bordet med madrassen i?? Dels så kan vi inte ha den full med luft för då får den inte plats.Dels glider ju ner under bakom bara! Meckigt att lyfta ur efter varje byte sen....Nån som har förslag?
  • AnniPanni
    Sandra och Frippe skrev 2007-12-12 08:30:26 följande:
    Satt iof i nått blått liggunderlagsmässigt i bordet vid leverans fastsatt med kardborre...men det verkar ju oskönt att ligga sirekt på det. Även med handduk.Sandra och Frippe skrev 2007-12-12 08:27:59 följande:
    Hmm tror vi har samma skötbord "HJärtat" va?
    Antingen så kan man ju sy ett överdrag till den blåa dynan, den räcker gott som bädd även fast den inte är så tjock. Annars finns det andra tunnare varianter på tex babyproffsen/babyland/barnens hus. Minns inte märkena men det är sådana i plast (ej uppblåsbara) med skumgunni och vissa av de kan man knäppa ihop i hörnen så att det bildas mjuka väggar också. Det finns ett par av de som passar i skötbordet, det ska då gå utmärkt att fälla upp också med skötbädden i. Vill du att det ska ligga kvar jämnt så vill jag tipsa om kardborreband med självhäfftande baksida, finns på vanliga syaffären. Bara att klistra fast på skötbädden o sen sätta fast i de kardborrar som redan sitter på skötbordet.
  • Sandra och Frippe

ja det är samma...så fiiiiiint=O)(har sängen med)

jag har faktiskt redan limmat på kardborre på plasten...karlssonklister kanske inte var det bästa=OP släppte efter en dag.
    ja man kanske ska göra en variant som du skriver, kanske nått extra skumgummi emellan. Ja så får det nog bli! Tack för förslagen kände mig extremt korkad.

• Prinsessan Viktoria
    Hej igen!
    Är dock lite inne på den prickiga skötbädden.
    Antar att man får räkna med strac under 500:- och över 300?
    Om man ska ha en skumgummi lite tjockare?

Skönt om de har den på babyproffsen så man kan gå och titta !
    Smart av er att sy egna överdrag det tjänar man juh på...om inte annat kan man ju sy upp ett gäng i olika tyger och byta för lite förändring !

Glad lucia (inför imorn) förresten!
Svar på tråden tips på skötbädd?