• sommarlek

Är det OK att rasta sina hundar på en innergård?

Är rätt less faktiskt då mina grannar (flera) rastar sina stora hundar på innegården som är gräsbeklädd. Får man egentligen göra det? Släpper ut dem fritt och även om de tar upp bajset, blir det ju en kloak tillslut! Sedan ska jag och mina barn sitta där och fika! Någon som vet vad som gäller?

• Svar på tråden Är det OK att rasta sina hundar på en innergård?
  • Kryxan

Självklart får man det

En hund kissar alltid där den bor.
    Så det är svårt att undvika.

Så länge dom plockar upp sitt bajs.

gräsmattan är väl till för alla grannar?
    Eller ska hundägaren anpassa sig så ditt barn kan sitta där?

hur tänkte du nù?

En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • MiaAnnette

ja tycker inte man ska göra det heller, men vi bor åxå så illa till att det ibland händer att våra hundar kissar på gräset för att de verkligen är nödiga! kan ju inte slita dem därifrån då kisset redan kommer..

Men att med flit rasta där tycker jag e helt fel..

Bebis i magen! BF 31 Mars 08
  • Polgara

Nej det får man inte..det finns rastgårdar att gå till.Jag blir skitförbannad på all hundskit på gräsmattor. Så less på att skrapa bort skit från barnens kläder och skor! Äckligt så man vill kräkas.

Man håller in sin hund tills det är ok att pissa så svårt är det väl inte?

• Kryxan
    Polgara skrev 2007-12-11 16:21:11 följande:
    Nej det får man inte..det finns rastgårdar att gå till.Jag blir skitförbannad på all hundskit på gräsmattor. Så less på att skrapa bort skit från barnens kläder och skor! Äckligt så man vill kräkas.Man håller in sin hund tills det är ok att pissa så svårt är det väl inte?
    Eftersom det inte är förbud att kissa... varför skulle man?
    En struts öga är större än dennes hjärna? (Jag känner iof människor med samma problem
  • Cocco

hahaahahahahaha
    Helt otroligt att folk är lite rädda för vanlig smuts. Så länge man tar upp bajset så ser jag verkligen inga problem.

• MiaAnnette
    Kryxan skrev 2007-12-11 16:22:08 följande:
    Eftersom det inte är förbud att kissa... varför skulle man?
    Öööh, katter kisser ju åxå överallt, likaså andra lös springande djur.. harar tex...

varför skulle det va annorlunda! Och JA, jag går inte med min hund i stryplina hela vägen runt kvarteret...
  • Polgara

Som sagt jag tycker att det är äckligt med hundpiss på portdörren! Så gör man bara inte. Till och med har någon låtit sin hund skita där ochså....nej fy farao!

Dessutom är det rastningsförbud här,men det skiter folk i.

• MiaAnnette
    Polgara skrev 2007-12-11 16:23:54 följande:
    Som sagt jag tycker att det är äckligt med hundpiss på portdörren! Så gör man bara inte. Till och med har någon låtit sin hund skita där ochså....nej fy farao!Dessutom är det rastningsförbud här,men det skiter folk i.
    Portdörren?? de är väl ändå inte samma sak som att de kissar på gräsmattan...

Eller bajsar och nån plockar upp!
  • Fr1dlyst

haha roligt att folk tror att man kan tvinga hunden att hålla sig tills det är okej att kissa. Min hund kissar när han är nödig, oavsett om det är ett passande ställe eller ej. Han rycks dock bort från folks staket och brevlådor.. Men klart han får göra sina behov på vanliga gräsmattor, sålänge man plockar upp efter sig.

Kärlek vecka 22
Svar på tråden Är det OK att rasta sina hundar på en innergård?