• Teschty

Hur "ser" slemproppen ut? varning för känsliga :)

Nån som kan hjälpa mig?!
    Har senaste 2 nätterna vaknnat flera ggr av att behöva gå på toa o bajsa, har även så fort jag äter minsta lilla senaste 2 dagarna behövt bajsa. Har kräkt flera ggr. Haft en hel del sammandrgningar idag, samt en "konstig" känsla i kroppen. Behövde för en stund sen gå på toa igen, upptäcker då en himla slemmig sörja mellan benen. Typ som snorflytning....Blä va äckligt det lät  men e det de som e slemproppen eller va tror ni? E det på G här???

Alla frågar om jag e rädd för förlossningen, herregud jag kan inte ens fatta att jag e gravid....
  • Svar på tråden Hur "ser" slemproppen ut? varning för känsliga :)
  • Kenzie

Min var en rejält slemmig flytning med blodstrimmor i.

Älskade Theodor 060329
  • Teschty
    TigerLinn skrev 2007-12-11 17:22:26 följande:
    ingenaning ingen erfarenhet men hänger här å ser vad andra svarar
    Gör det... hur ska man veta allt när det e första gången Jag hänger inte alls me bland alla sammadragningar, värkar, ont här o där o vilket som e slempropp o allt vad det nu heter
    Alla frågar om jag e rädd för förlossningen, herregud jag kan inte ens fatta att jag e gravid....
  • maria204

Min var helt genomskinlig, samma konsistens som en manet, fast klibbigare. Typ som halvtorkat klister. Det gick inte att missta sig på vad det var.

• Livets Lycka 08
    Kenzie skrev 2007-12-11 17:23:49 följande:
    samma här plus att jag även blödde lite...

Vilken vecka är du i ?
    *Mammas älskade skrutt *
  • Teschty
    Kenzie skrev 2007-12-11 17:23:49 följande:
    men måste det vara blod i tro? annars måste det varit den...
  • Teschty
    Kotten03 skrev 2007-12-11 17:25:29 följande:
    samma här plus att jag även blödde lite...Vilken vecka är du i ?
    vecka 39, BF 20 dec. Men det gör inte mig något om det vill sätta igång nu.
  • Kenzie

Nej det måste inte vara blod i den.

Älskade Theodor 060329
  • Livets Lycka 08

nej blod behöver det inte alls vara...men om du känner värkar så vem vet

Lycka till !! Hoppas du får en för tidig julklapp

*Mammas älskade skrutt *
  • Barbammamma82

min var grå slemmig som gele gick att dra ut

• Erika

min var genomskinlig som en manet o såg ut som en champangekork.

• Missy Cat
    Erika skrev 2007-12-11 18:11:44 följande:
    min var genomskinlig som en manet o såg ut som en champangekork.
    Helt intakt alltså
  • Emerald88

Jag mådde ungefär som du nån dag innan förlossningen satte igång. Min slempropp såg ut som en stor krämig brunröd flytning. *blä* Så de kan se helt olika ut. Men det verkar vara slemproppen. Hoppas det sätter igång för dig snart då. Lycka till!

• Kimi poika

Hur vet man då skillnaden mellan proppen o valiga flytningar. För vissa kommer ju inte allt på en gång, utan lite i taget? Luktar det annorlunda eller vad är det som gör att man kan veta skillnaden?

• Kenzie
    Lollis skrev 2007-12-11 18:23:50 följande:
    Hur vet man då skillnaden mellan proppen o valiga flytningar. För vissa kommer ju inte allt på en gång, utan lite i taget? Luktar det annorlunda eller vad är det som gör att man kan veta skillnaden?
    För mig kom det lite i taget under två dygn och de var mycket rikligare och slemmigare än "vanliga" slemflytningar. Sen var ju mina blodblandade som jag tidigare skrev och jag hade rejäl molvärk de två dagarna, så jag förstod att något var på G.
    Älskade Theodor 060329
  • Grävling

Det lär va slemproppen. Min såg ut så för två dar sen o jag har haft förvärkar till och från.

Svar på tråden Hur "ser" slemproppen ut? varning för känsliga :)