• Flutterby

Babymonitor- ett måste?

Funderar på att skaffa en så'n, vad tycker ni som har det, blir man lugnare, eller ännu mer stressad? Har ni tips på nå'n bra (billig) modell?

• Svar på tråden Babymonitor- ett måste?
  • Stiina

Vi har en Philips baby monitor. Använder den ibland när Ellen sover ute. Jag tycker att vår är bra och den fick bra betyg i ett ViFöäldrar-test. Inte så dyr ca 500 tror jag.

• Flutterby

Ja, själv har jag duschen i källaren o tycker det skulle vara skönt att ha monitor då för att höra om sonen vaknar. (Jag går bara o duschar när han sover)

• Lilla K

Men menar du en babyvakt eller ett larm?

• Sassafrass

Vi har ingen men vi har inte så stort hus så vi hör Rebekah var hon än är.

• Peztis

Vi köpte riktiga walki-talkie då vi har en bit till brevlådan och en vanlig baby watch inte räcker till, tror inte det räcker ens ute på hela tomten.

Den är sisådär men det funkar ju om sonen sussar och min sambo sitter på övervåningen och jag går ned i källaren och duschar.

• Lilla K

Vi köpte en babyvakt begagnat, och har aldrig använt den. Just nu är den utlånad och jag har dottern sovandes på balkongen, själv sitter jag i källaren... NU skulle jag behövt den!

Man blir inte mer stressad av den, för den är inaktiv när det är tyst, och blir aktiv av ljud. Så den är bra att ha om man, som jag nu, inte hör när barnet vaknar.

Om det hade varit en helt öppen linje, då hade man nog blivit stressad när man inte hör barnet andas, för ibland andas de ju så himla tyst.

Hoppas du förstår mitt virriga svar!

• Åke Vilse

På IcaMaxi har de en babyövervakare med kamera och en 5,5 tums tv-skärm med ljud för 499:- Man kan även köpa till extra kamera för 249:-.
    Allt är trådlöst.

Maken köpte det och en extrakamera till sin potatissorterare

• Erik

För oss är det ett måste! Har sonen ut och sova varje dag så vi måste ju höra när han vaknar. Har dock aldrig använt den inomhus än.... Men jag skulle inte klara mig utan den för en dag.

• Ebbas mamma

Jag har lånat en Philips Baby monitor av en kompis och jag använder den jätte mycket. Ebba sover bäst i vagnen utomhus på dagen och då är den ett måste.

• flippertjejen

På Rusta finns det walkie talkies med baby watch funktion. De kostar 299:- och har mycket längre räckvidd än en vanlig babymonitor.

• Neo

Den är hur bra som helst tycker jag. Använder flera gånger varje dag. Minst 2 ggr när hon sover på dagen (ute i vagnen) och sedan på kvällen när hon somnat så jag hör om hon vaknar.

• Mia W

Vi är de enda i vår bekantskapskrets som inte har en walkie-talkie men vi har klarat oss utmärkt i alla fall! Därför har det inte heller varit aktuellt med en monitor. Tror att det beror på hur bebisen sover. Li har alltid sovit dåligt utomhus så vi har haft henne inne med oss och då är ju walkie-talkies/monitors onödiga.

• Flutterby

Tack för alla bra synpunkter. Tror vi får skaffa en vakt, det blir ju utesovarväder snart!

• Moja

Använder vår dagligen när sonen sover ute!

Svar på tråden Babymonitor- ett måste?