• flisan82

riktig hönsmamma?

Vi ska antagligen åka till turkiet i september,men jag är en så orolig mamma för mina små barn.
    4 åringen tror jag inte att det blir så mycket problem med,men vår lilla på nu 4 mån.tänk om hon blir jätte rädd när det slår lock för örona..
    Tänk om båda barnen blir jätte rädda för att flyga och vägrar gå på flyget när vi ska åka hem..Jag själv är ju rädd för att flyga,har aldrig gjort det förrut.Hur gör man på hotellet med vällingen då?
    Kan man ha pengarna kvar på hotellet eller riskerar man att bli rånad då?
    Finns det några farliga djur i turkiet?typ i vattnet,insekter eller så..
    Är som sagt en ganska hysterisk mamma som är livrädd för att testa på något nytt..Men har jag väl gjort det en gång så kanske man gör det igen..

• Svar på tråden riktig hönsmamma?
  • Selma73

Har rest mycket med små barn...
    Se till att matcha in så du kan amma när planet lyfter & nedstiger. Det hjälper barnet mot att få ont i öronen. Den stora hade jag givit ett tuggummi.
    Har aldrig varit med om att min dotter varit rädd, hon älskar att flyga. Barn har inte förstånd på att vara rädda för flygplan.

• Selma73

PS: Jag hade tagit med en vattenkokare till vällingen + adapter.
    Det finns värdeförvaring på hotellens reception där man kan låsa in värdesaker/pengar. Ha inte mycket kontanter på rummet!

• flisan82

Tack så mycket för råden.men vad gör man om man inte ammar då,det går ju inte att ge henne tuggummi

• längtansmamma

Flaskmatning funkar säkert lika bra. Det handlar om at utjämna trycket i öronen och det hjälper lite när man sväljer flera gånger på raken. Köp näsdroppar (typ nezeril) också och ge i förebyggande syfte någon halvtimme innan ni landar. Så ska de inte få ont i öronen (kan du ge till bägge barnen - och dig själv med! Minsta lilla att jag är täppt i näsan när jag flyger tar jag alltid nässpray, för annars får jag vrålont i öronen).

• Selma73

Javisst, flaskan blir ju samma!!! Tänkte på det smidigaste och tog bara förgivet att 4mån. bäbisar ammas...
    Ha så kul på semestern!

Svar på tråden riktig hönsmamma?