• Memphis

klpiit hunden i pulpan

Ja preic som det står i rubriken skulle klippa en av mina hundars klor och hon röck till och vips hade jag klippt henne i pulpan och faaaaan vad det blöder ,,är det nån som vet hur lång tid det tar innan det slutar blöda känns som jag tog en bit av pulpan är första gången på alla år jag klipper fel mår så dåligt är rädd för att det inte slutar blöda,,,,men det kanske blir mycket blod om man klipper fel på en grand danois...mvh anna

• Svar på tråden klpiit hunden i pulpan
  • gt98mbj

Testa och badda på lite postatismjöl. Det som gör att det blöder länge är att dom börjar slicka på det så se till att h*n håller tungan i styr
    Vi har samma problem då våran rottis har svarta klor så det är jätte svårt att veta vart pulpan slutar.
    När vi var till veterinären så köpte jag ett litet rör med pulver som man baddar på när det blöder och låter hunden bli att slicka så slutar det blöda direkt.

• Chantelle

vet när min hund var hos veterinären och hade blivit opererad så klippte de klorna på henne på samma gång då hade de kommit åt pulpan på flera .. de slutade blöda sen men de kom ganska så mycket när hon var uppe och rörde på sig .. men de där brukar ge med sig . har du inget hemma som kan stoppa det? vet att de finns på apoteket ett bra medel som man tippar på stället så ska de stoppa .. ..

• Memphis

Tackar för svaren ,,ja hon rör sig ju hela tiden så det kanske är därför det inte slutar blöda ,,kommer så jälva mycket blod,, ska försöka med potatis mjöl det har jag hemma...mvh anna

• Thez

Jag e jätterädd själv för att råka klippa min hund i pulpan, jag vet inte var pulpan sitter. Jag klippte hundens klor idag men jag vågar inte alls klippa långt, hur långt kan man klippa ca?? Hennes klor är alldeles svarta.

• Cilla R

Gjorde samma sak för ett tag sedan. Inget kul, men jag ställde honom på tidningspapper då slutade det blöda ganska fort.

Mamma till Néa och Ophelia!
  • TheMilky
    Thez skrev 2007-12-12 09:12:40 följande:
    Jag e jätterädd själv för att råka klippa min hund i pulpan, jag vet inte var pulpan sitter. Jag klippte hundens klor idag men jag vågar inte alls klippa långt, hur långt kan man klippa ca?? Hennes klor är alldeles svarta.
    Olika på olika hundar. Men är du rädd för att klippa i pulpan, så får du göra som jag gör med ena tiken som har låååånga pulpor, klipp lite men ofta. Tiken här hade klorna inväxta i tramdynorna när hon kom till mig, så hennes pulpor är väldigt långa, gud vet vad jag klippt i dom genom åren, men då har de ju även dragit sig tillbaka.
  • Rottis77

Testa med potatismjöl. Det finns både pulever och flytande saker man kan köpa i djuraffärer som man kan sätta på klon om man råkat klippa i pulpan som gör att det snabbare slutar blöda.
    Det är inte farligt att klippa i pulpan, oftast känner inte hunden nåt utan dom reagerar på hur rädda vi blir, så försök att behålla lugnet om råkar klippa lite i pulpan och klipp minst 1 klo till för då blir hunden inte så rädd för att klippa klorna, för det är oftast får reaktion som gör att hunden tycker att det är obehagligt att klippa klorna.

• sjuttiosexan

Jag brukar ta en bomulstuss med iskallt vatten på och trycka mot klon en liten stund och det brukar hjälpa. Då har jag i och för sig inte klippt så långt in på den...

• kramgrisen

brukar ta potatismjöl och en tuss med papper runt om.. slutar blöda ganska snabbt..

Svar på tråden klpiit hunden i pulpan