• Thez

Rimligt pris till hundvakt???

Vi har en hund på 6½ månad, vi ska troligtvis iväg till helgen och vi kan inte ta med oss hunden, vi har kanske fått tag på en hundvakt som kan ställa upp från fredagkväll till lördag eftermiddag. Vi har aldrig haft en hundvakt innan så vi vet inte vad vi kan betala. vad tycker ni e rimligt?
    Kom gärna med förslag???

• Svar på tråden Rimligt pris till hundvakt???
  • meim

400-500 kronor kanske? Det ger en timpeng på 20 kronor om hundvakten är där från fredag kväll kl 19 till lördag eftermiddag klockan 15.

• ANOF

Jag har varit hundvakt massor med gånger. Då ställer jag upp utan betalning för att jag tycker det är kul och lärorikt.
    Vart bor du någonstans Ts?

• Kaldorei

beror väl på VEM de e som e hundvakt. jag skulle nog uppskatta mer att ex bli utbjuden på middag eller så (om det nu e era vänner) än att få pengar för det hela. å tycker 400-500kronor e alldeles för mkt för drygt ett dygn faktiskt. sååå jobbigt är det inte att vara hundvakt, speciellt inte om mat till hunden å allt sånt finns, annars e det ju en annan sak, men då handlar det ju om att betala tillbaka utlägg för hunden.

• Thez

Detta är en vi inte känner som ska sitta hundvakt, vi såg att hon hade satt upp en annons att hon kunde passa hundar. Så då känns det som om betalning är viktigt, jag frågade vad hon ville ha, men hon sa inget pris utan det kunde vi diskutera.

jag bor i halmstad

• ANOF
    Thez skrev 2007-12-12 11:23:22 följande:
    Detta är en vi inte känner som ska sitta hundvakt, vi såg att hon hade satt upp en annons att hon kunde passa hundar. Så då känns det som om betalning är viktigt, jag frågade vad hon ville ha, men hon sa inget pris utan det kunde vi diskutera.jag bor i halmstad
    Jaha, så gjorde också jag förut. Men det var då jag passade folks hundar utan betalning.
    Jag tror att kanske 200 kronor per dag är rimligt.
  • Thez

Kan det vara rimligt med 200:- Vi frågade om hon kunde ha hunden hemma hos sig?

• ANOF
    Thez skrev 2007-12-12 11:34:44 följande:
    Kan det vara rimligt med 200:- Vi frågade om hon kunde ha hunden hemma hos sig?
    Det kan nog va rimligt, kanske lite mer. Men det är om hon har hunden hemma hos sig. Är det ett hunddagis så skulle det nog va lite dyrt.
  • Thez

Det har nog blivit lite ändrade planer, behöver nog bara under lördagen, vad kan vara rimligt i pris om hon kommer hit några ggr under lördagen? Vi kanske åker vid 06 på morgonen, och är hemma runt 15-16 tiden......är 100:- för lite? Kan man fråga om hon kan komma hit innan lördagen så hon får träffa hunden??

• LinaoMatilda
    Thez skrev 2007-12-12 12:45:22 följande:
    Det har nog blivit lite ändrade planer, behöver nog bara under lördagen, vad kan vara rimligt i pris om hon kommer hit några ggr under lördagen? Vi kanske åker vid 06 på morgonen, och är hemma runt 15-16 tiden......är 100:- för lite? Kan man fråga om hon kan komma hit innan lördagen så hon får träffa hunden??
    Var bor hon? Jag menar hur tar hon sig till er. Om hon inte går eller cyklar så blir ju det en kostnad för henne. Tycker 100kr är väldigt lite.
  • camillaja

Det står ju lite i relation till hur långt det är emellan er. Sen är ju frågan i vilket syfte hon gör det. Vill hon tjäna pengar så kanske det är lite dåligt betalt beroende på hur mycket tid hon måste sätta ut. Om det bara är över dagen, varför tar ni inte med er hunden eller ber någon vän eller släkting att passa den. (Du behöver inte svara, mest en undran för mig själv...) Jag hoppas att det löser sig. Ring upp hundvakten och säg som det är att du aldrig haft hundvakt och att du vill veta summan hon vill ha, nu.

Lycka till!

• mianf

Tycker helt klart hon ska träffa hunden innan både för hennes och hundens skull.
    100 kr nja låter lite om hon ska ha hunden hos sig ska hon titta till den och gå ut en runda vid ca tre tillfällen och hon bor nära er så kan det vara rimligt

Thez skrev 2007-12-12 12:45:22 följande:
  • Hundkär

300kr tycker jag är rimligt om hon ska hålla på och bege sifg hem till er.

• Sallybally
    meim skrev 2007-12-12 09:07:52 följande:
    400-500 kronor kanske? Det ger en timpeng på 20 kronor om hundvakten är där från fredag kväll kl 19 till lördag eftermiddag klockan 15.
    det tyckte jag var alldeles för dyrt!
    Omnia vincit amor - Jag älskar min Daniel
  • Sallybally
    ANOF skrev 2007-12-12 11:31:33 följande:
    Jaha, så gjorde också jag förut. Men det var då jag passade folks hundar utan betalning.Jag tror att kanske 200 kronor per dag är rimligt.
    Rimligt, ja!
    Omnia vincit amor - Jag älskar min Daniel
  • elektra1

har vart dagmatte åt massor av hundar.

brukar ta 70 kr dagen.
    Eller 150 kr om det är tex fredag kväll till lördag någon gång.

sen beror det ju på om man inte haft hunden förut, och det är en engångs grej.

då har jag fått 200 kr för ett dygn.

• stjärnströssel

jag får 350 helg å 300 vardag.för enstaka dagar.(hunddagis)

det är en ära att ha barn!
Svar på tråden Rimligt pris till hundvakt???