Lusse på dagis-Lucia, tärna eller lussegubbe
Vad är ditt barn på dagis? Men tjej vill vara lucia, men det blir nog tärna(har ingen krona)..
Vad är ditt barn på dagis? Men tjej vill vara lucia, men det blir nog tärna(har ingen krona)..
Minstingen ska vara pepparkakskubbe och den andra ska vara tomte. Stora killen var stjärngosse i skolan,
kan välja mellan tärna ,pepparkaksflicka eller tomte..har alla tre dräkter hemma...blir nog tärna hehe
Min dotter ska vara tomtenissa. Vi hittade världens sötaste tomteklänning på COOP igår och tillsammans med en tomteluva blir hon supergullig!!
Grabbarna vill vara tomtar.
Funderar på att köpa ett rött sidenband att ha till midjan..det är ju så fint..men det går ju lika bra med glitter..i håret med då..
imorn ska hon vara lucia.
har ett linne, rött band, och en ljuskrona från rusta bara 30 kr.
o den passar så bra. hon är 17 mån bara så hehe.
men hon går med på att ha den på sig som tur är.
ska bli så kul o se imorn.
Moa, 2år, ska vara tomtegumma.
Min tjej får vara tärna i år ska ha glitter runt midjan och sen ska jag göra två pipplotter och binda fast glitter i eftersom jag inte tror att det funkar att bara lägga glitter runt huvudet sådär som man "brukar" ha det.
...förra året var hon tomte på Öppna Förskolan...
...nästa år kanske det blir ngt annat?
Jag tycker det ska bli SKITKUL att gå dit i morgon och titta, det värsta är att jag tror att jag kommer lipa, jag är ju så blödig nu förtiden...
Blir ju lite kallt en stund för dem..får ju inte plats med en varm jacka under direkt..men en fleecejacka funkar nog..
Är ni utomhus? Våra små barn lussar inne på avdelningen.
Mina tjejer ska nog vara tomtar, det var sista budet från 3,5 åringen i går i alla fall
Ja, vi får inte plats allihop inne..hade ju varit bättre annars..vi får knappt plats ute heller..man får vara glad om man ser en skymt av sitt barn..
Min son på 2år ska vara tomtenisse med tärnljus i handen och min andra son drygt 3år fick välja själv och då ville han vara lucia :) Vit klänning rött sidenband och en luciakrona från åhlens (50kr) som vi virat guldglitter runt + ett tärnljus i handen. Provade igår supersöt var han :)
Min dotter ska vara Lucia..=)