• Den där Linn

Varför kan jag inte betala av min skuld?

När jag är på CSN och ska beställa blanketter för återbetaalning står det:

"Beställa blanketter
    Eftersom du inte är återbetalningsskyldig kan du inte beställa blanketter om återbetalning."

Om jag vill ändra inbetalningsätt står det:

"Ändra inbetalningsätt
    Uppgifter om studieskuld eller återkrav saknas."

Fan, hur ska jag kunna betala min skuld?

• Svar på tråden Varför kan jag inte betala av min skuld?
  • Den där Linn
    MammaHela skrev 2007-12-12 09:30:08 följande:
    då har du väl ingen skuld =)
    Man kan ju hoppas
    Men tyvärr står det under "Aktuell skuld" hur mååååånga tusenlappar jag är skyldig
  • Odessa

Skriv ut sidan och ha som bevis för att slippa betala.. *s*

Nej, allvarligt.. Det är väl nåt krångel med deras system, ring (iof kan telefonkön vara lååååååååååång) eller mejla dem så fixar de nog det bums. I krisfall får du besöka dem och vifta med utskriften på sidan, tror de snabbt som attan ser till att bevisa att du verkligen HAR en skuld.

• Millsan

Hur länge sedan var det du fick csnlånet?

Jag kan inte börja betala av mitt csn lån utan måste vänta 6 månader från det jag får det sista gången innan jag kan börja betala tillbaks.

• Den där Linn
    Millsan skrev 2007-12-12 09:33:58 följande:
    Hur länge sedan var det du fick csnlånet? Jag kan inte börja betala av mitt csn lån utan måste vänta 6 månader från det jag får det sista gången innan jag kan börja betala tillbaks.
    Det är snart ett år sen jag slutade skolan
  • Den där Linn
    Odessa skrev 2007-12-12 09:32:53 följande:
    Skriv ut sidan och ha som bevis för att slippa betala.. *s* Nej, allvarligt.. Det är väl nåt krångel med deras system, ring (iof kan telefonkön vara lååååååååååång) eller mejla dem så fixar de nog det bums. I krisfall får du besöka dem och vifta med utskriften på sidan, tror de snabbt som attan ser till att bevisa att du verkligen HAR en skuld.
    Så här har det stått länge...fasktiskt hela tiden
  • Tokaungen

Du börjar betala tillbaka tidigast efter 6 månader. Slutade du i januari börjar du inte betala tillbaka förrän efter ett år, dvs vid årsskiftet som följer.

• timberhochmandie

Du ska ha passerat först ett halvårsskifte och sedan ett helårsskifte innan de börjar kräva pengar av dig. oroa dig inte - i januari dimper det ner inbetalningskort.

• Tokaungen

Du behöver inte beställa blanketter, det kommer att komma hem till dig i brevlådan tillsammans med ett årsbesked och inbetalningskort.

• Den där Linn

Men är det inte konstigt att det står att jag inte är återbetalningsskyldig?

• Tokaungen

Vi skrev visst samtidigt... Återbetalning är ngt som CSN brukar vara väldigt snabba och korrekta med :-d

timberhochmandie skrev 2007-12-12 10:00:45 följande:
    Du ska ha passerat först ett halvårsskifte och sedan ett helårsskifte innan de börjar kräva pengar av dig. oroa dig inte - i januari dimper det ner inbetalningskort.
  • Tokaungen

Fast du är inte återbetalningsskyldig - ÄN! Du har en skuld men än så länge behöver du inte betala av på den. Från och med januari är du det och då kommer du att få inbetalningskort.

linn84 skrev 2007-12-12 10:02:55 följande:
    Men är det inte konstigt att det står att jag inte är återbetalningsskyldig?
  • Den där Linn
    Tokaungen skrev 2007-12-12 10:04:46 följande:
    Fast du är inte återbetalningsskyldig - ÄN! Du har en skuld men än så länge behöver du inte betala av på den. Från och med januari är du det och då kommer du att få inbetalningskort.
    Strålande. Då var det löst Tack
  • ASHE

Åh, vad skönt. Jag har samma problem och har undrat när det är dags för mig att börja betala tillbaka...

Svar på tråden Varför kan jag inte betala av min skuld?