• Mussebus

Hur ofta kan man hälla i koksalt i näsan?

När dom är täppta på en 2 månaders?

• Svar på tråden Hur ofta kan man hälla i koksalt i näsan?
  • Castle

Första jag tänkte var hur mycket som helst, men har du läst på förpackningen?
    Till mig har de sagt att jag kan använda hur mycket som helst, men då var nog sonen ca 5 månader.

HAn fick koksalt redan på BB, så att ge det tidigt är ingen fara, men hur ofta vågar jag inte säga till en 2 månaders.

• Mamma igen 07

Läste nån stans att man skulle ge före varje måltid, tror det stod på förpackningen jag köpte på apoteket!

Pierre 020813 och Saga 071102
  • Farfalla

Vanligt koksalt finns det inga gränser för.. Sen finns det olika i spraj-form. Finns även där en naturell kokspraj som du kan använda utan begränsning.. (den tycker jag är smidigast !)

• Hiro

Eftersom koksalt finns naturligt i människokroppen kan man aldrig överdosera.

Så koksalta på du bara

• Tina med ängeln Christoffer

Instämmer med de andra. Hur ofta man vill. Jag fick rekommendationerna innan vart mål och innan sovdax.

• xenaa

som de ovan skrivit.
    På BB fick jag en lite bruk av dom. och de sa häll på bara.

♥Leo 07-06-22 ♥
  • Castle

men sprayen är jag inte säker på om du ska använda på så små barn, det kan skada slemhinnorna. Det är strålen som skadarr. Men det står i så fall på´paketet.

• Farfalla
    Castle skrev 2007-12-12 10:25:23 följande:
    men sprayen är jag inte säker på om du ska använda på så små barn, det kan skada slemhinnorna. Det är strålen som skadarr. Men det står i så fall på´paketet.
    Men själva vitsen med strålen är ju att det ska "duscha" sidorna i näsan.. så att snoret lossnar lättare. Frågade våran sköterska om det och hon sa att det var helt ok att använda..

Vi blev rekommenderade Rennässans.

• Castle
    Farfalla skrev 2007-12-12 10:30:34 följande:
    Men själva vitsen med strålen är ju att det ska "duscha" sidorna i näsan.. så att snoret lossnar lättare. Frågade våran sköterska om det och hon sa att det var helt ok att använda..
    det kasnke är ok då med koksalt (Rennässans). Men när det gäller nässpray (nezeril) Så ska man inte ge det till små för att strålen skadar slemhinnorna. Så jag trode att det var samma med koksaltet. Stråle som stråle tänkte jag... men vist koksalt är ju inte lika starkt.
  • Farfalla
    Castle skrev 2007-12-12 10:54:06 följande:
    det kasnke är ok då med koksalt (Rennässans). Men när det gäller nässpray (nezeril) Så ska man inte ge det till små för att strålen skadar slemhinnorna. Så jag trode att det var samma med koksaltet. Stråle som stråle tänkte jag... men vist koksalt är ju inte lika starkt.
    ja exakt.. renessäns innehåller ju en massa annan jox som "nöter" på slemhinnorna vid sprajningen! med vi har renessans spraj och nezeril i form av droppar vid behov(nezeril är utvidgande) så ganska bra att droppa innan dom somnar och är tät i näsan..

nezeril är också behovframkallande (heter det behovframkallande? Tappade ordet precis när jag skulle skriva det)

nu kom jag på det beroendeframkallande!

• Farfalla

Tina med ängeln Christoffer skrev 2007-12-12 11:01:17 följande:

haha! det visste jag inte..! men som sagt så använder vi det väldigt sällan eftersom jag tycker renessans är kanon ! Och nezeril förpackningen kostar ju massor och dessutom innehåller varje liten plastgrej typ 2droppar(?!) ska det vara så? Jag har iaf trott att något är fel på förpackningen.. Och dom dropparna har ibland runnit ut när man försökt vrida upp den..:/
  • Castle

Ja, det vet man ju på sig självt, man blir bara mer och mer täbbt av dt
    SÅ det ska man nog vara lite mer försiktig med.

• Castle
    Farfalla skrev 2007-12-12 11:05:32 följande:
    haha! det visste jag inte..! men som sagt så använder vi det väldigt sällan eftersom jag tycker renessans är kanon! Och nezeril förpackningen kostar ju massor och dessutom innehåller varje liten plastgrej typ 2droppar(?!) ska det vara så? Jag har iaf trott att något är fel på förpackningen.. Och dom dropparna har ibland runnit ut när man försökt vrida upp den..:/
    Det är 3 droppar i varje, och till väldigt små barn ( under 7 mån tror jag), Så ska de bara ha 2 droppar i var näsborre, så då ska man droppa ur en droppe och sedan tömma resten i näsborren. Men ja de är ju jättedyra, och det händer ju att man missar lilla nosen också ju. Inte så att barnen ligger stilla på befallning direkt
Svar på tråden Hur ofta kan man hälla i koksalt i näsan?