• Glass

Är det billigare att göra egna köttbullar?

och hur gör man isåfall?

Jag har ingen sidfot...
  • Svar på tråden Är det billigare att göra egna köttbullar?
  • ebben

ja,o framförallt MYCLET,mycket godare!

har inget recept-jag bara gör.....

• Maria40

Ja, mycket, mycket godare. Inga konserveringsmedel mm när man gör själv. Det finns MASSOR med recept, googla på köttbullar, vet att det finns även på Fl. Ica's hemsida har garanterat flera olika förslag.

• Barbabok

Billigare vet jag inte, men klart nyttigare.

ett enkelt recept
    400g köttfärs
    1 ägg
    1dl mjölk och ½dl ströbröd blandas till en kladdig massa (låt svälla i kylen en stund)
    hackad eller riven lök (valfritt)
    salt peppar

Blanda allt, stek på medelvärme

Det är i motvind som drakarna flyger
  • AnnaKlara

Nja, kan du få superbillig färs kan det kanske löna sig, men den stora vinsten ligger väl mer i att du får godare bullar med ingredienser du själv tillsatt.

Jag gör med en klatt Dijonsenap, ströbröd eller mannagryn, gärna en skvätt rödvin, lite parmesan om det finns hemma. Höftar alltid allt så kan tyvärr inte ge något recept

Hela min presentation är full med små gosiga nallekukar \o/
  • Glass

är det nöt eller blandfärs som man ska ha?

Jag har ingen sidfot...
  • AnnaKlara

Ja, lök har jag såklart i också!

Hela min presentation är full med små gosiga nallekukar \o/
  • Flygfotogen

Blandfärs blir lite mer sammansittande. Jag använder oftast älgfärs. Funkar bra med ett extra ägg.

• Bei Bei

Brukar göra som Wero73, men jag har en aningen kanel i min färs, blir jättegott!
    Har även färk hackad vitlök, vitpeppar & svartpeppar, salt och gärna en färsk ört i, t.ex persilja.

♥ Ronja ♥
  • Barbabok

Jag (när jag åt kött alltså) använde helst nöt, men det går bra med 70/30 också, blir något saftigare.

Det är i motvind som drakarna flyger
Svar på tråden Är det billigare att göra egna köttbullar?